![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Janne, Kalolimnos är en liten ö en bit nordöst om Kalymnos. Där finns en kyrka och en militärförläggning. Vi var dit en tur för många år sen men det var inte tillåtet att fiska där.
|
|
|||
|
|||
![]()
Stackars människor.
|
|
||||
|
||||
![]()
... om jeg hadde noen ord til å beskrive tragedier og elendighet... , den i Middelhavet/på utsatte greske øyer, som Lesvos og Kalymnos, og hos oss i nord/øst ved grensa til Russland, så skulle jeg gjort det, men det ser virkelig helsvart, håpløst ut ..!!!
Men "nevnt" i nyhetene blir det fortsatt... Jeg er full av beundring , og imponert over utholdenheten til de fantastiske greske lokale, her i forumet representert av Monica P ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, varje morgon man vaknar man och undrar hur många som drunknat i natt. En sån fruktansvärd tragik som måste utspela sig där. De tvingas i bräckliga båtar av beväpnade män för att förhoppningsvis nå Grekland.
Skräcken de känner, kan man inte ens föreställa sig. Att dessutom ha sina små barn med sig på färden, måste ju vara värsta mardrömmen. Tänker på en låt av Björn Afzelius som jag hörde häromdagen. I texten till "Flickan i snön" sjunger han: Tusen stjärnor såg det ske Tusen vittnen. Vad hjälpte det? Precis så! /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Aha! Nu gick jag lära mig något nytt.
|
![]() |
|
|