![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Ni funderar inte på Ierapetra? Där är ju mer öppet och fin strand och riktigt grekiskt vardagsliv med affärer, tavernor, cafeer mm mm.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Men det er klart at, om det er det man ønsker, så er tilbudene er m y e større i en stad, som Ierapetra - og påskefeiringen mer storslagen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Nei, ikke jeg heller, men nevnte det kun fordi du skrev at det var fin strand i Ierapetra
![]() ![]() - Makrigialospatriot ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
..Ja vi är olika vilket är härligt! Vi körde ju igenom Makrigialos med en timmes paus när vi åkte till Ierapetra i månadsskiftet september /oktober och stranden såg väl fin ut, men samhället i övrigt verkade för oss vara en typisk turistort med en huvudgata i princip med hotell och tavernor lite utspridda...MEN det kan mycket väl vara fel, man måste se mycket mer för att ha en uppfattning och vi stannade som sagt inte länge och gillar NI det så är det säkert mysigt
![]() Men det är säkert jättefint!!!! ...och stranden är säkert finare än i Ierapetra. Kreta är fint överallt! ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - så da håper jeg du så mine og ![]() Citat:
![]() Vi er helt enige i at smaken er forskjellig / at vi lykkelig nok ikke liker de samme stedene evt øyene like godt ![]() Når det gjelder Makrigialos, er "grunnlaget" mitt en veldig spesiell og fin ferie i 1990, den ble muligens så fin pga av reiseselskapet ( to familier m/barn) og kontakter vi fikk i M, og ikke pga av selve stedet ![]() Men et herlig minne ![]() For meg er eventuelle kommende besøk i Makrigialos kun aktuelle i april/ sen oktober, absolutt lavsesong...., naturen rundt er fin, stranda er fin, du har utfluktsmuligheter til mange fine steder på Syd/østre Kreta, og , ikke minst, det er s å mange fine små bergsbyer i nærområdet ![]() Vi har tilbrakt en novembermåned i M, vi hadde det så bra, men det ble for stille for oss, vi har ønsket mer "liv" i fortsettelsen. Den gangen besøkte vi bl a veldig mange bergsbyer, jeg har hatt i tankene å lage en Bildetråd fra dem, som jeg gjorde fra Peloponnese nylig. Bildene fra bergsbyene og andre utflukter er ikke med i Bildereisebrevet mitt fra November 2011, det er kun fra selve Makrigialos, og jeg tror ikke det er "turistpreg" som dominerer bildene ![]() Om noen har lyst til å se det finnes det på " RESEBREV 2012 |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Snälla Kari, lägg ut lite bilder från era besök i byarna, jag blir jätteglad då! ![]() Maria - också Makrigialospatriot |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Det ser VERKLIGEN fint ut Kari och resebrevet läste jag ju då Du la ut det. Du tar SÅ fina bilder!!!!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tusen takk for svar
![]() Vi har reist mye rundt på Kreta,og det er utrolig mange flotte steder Både små landsbyer og større byer.Vi trives nok best på de mindre stedene utenom høysesong. Makrigialos ble nok en favoritt for oss fordi vi ble kjent med utrolig mange hyggelige mennesker,samt som du også sier Kari - fin natur,strand og masse utfluktsmuligheter og nært de større byene, som det er gøy å besøke..Vi har vært i Ierapetra,Lissi,men syntes det ble for mye "mas" der .Men gøy å dra på dagstur dit er det absolutt. ![]() Har vært på Kreta i juni,august september og oktober,men aldri så tidlig i mai.Det skal bli spennende ![]() Takk for informasjon om temperatur i "land og vann" MariaJ og Kari ![]() var veldig spent på om det var ok badetemperaturer så tidlig. Og om vi må ha med varmere klær enn vi bruker på høsten. Vi skal ha leiebil, så vi kommer til å kjøre mye rundt omkring også denne gangen.Det er vel "grønnere" og mer blomster rundt omkring i mai,enn i september? Flott bildereisebrev fra Makrigialos,Kari ![]() Ser at dere bodde på Creta Sun, som er et av de stedene vi har sett på .Var det ok der? Flott havutsikt ser jeg det er også. |
|
||||
|
||||
![]()
Pusimal;380741]
Vi skal ha leiebil, så vi kommer til å kjøre mye rundt omkring også denne gangen.Det er vel "grønnere" og mer blomster rundt omkring i mai,enn i september? Det er det, våren er grønnest/vakrest de fleste steder ![]() Flott bildereisebrev fra Makrigialos,Kari ![]() Tusen takk, koselig at du synes det ![]() Ser at dere bodde på Creta Sun, som er et av de stedene vi har sett på .Var det ok der? Flott havutsikt ser jeg det er også. Ja, det var veldig bra å bo der ![]() - vi hadde en stor leilighet i front, det leste/så du sikkert i reisebrevet, det var leilighet nr 4 ![]() Veldig billig er det og, har du sett på Creta Sun på booking.com? Men hvor mange er dere? Manolis har et fint studio rett ved stranda nede i byen og. Der bodde vi sist vi var i Makrigialos, og likte oss, det er solsenger tilgjengelig ![]() Det studioet passer for to voksne, jeg tror(?) sofaen kan brukes til seng slik at det er plass til et barn i tillegg ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hei
Takk for informasjonen. Vi er 2 voksne, så studio for 2 passer fint. Hva heter det andre studioet til Manolis? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jeg har / finner dessverre ikke Manolis' mailadr, men om du vil sende en sms er mobilnr hans : +30 694 2400353 Eller du sender en mail til Creta Sun, og skriver at det gjelder Studioet v/stranda/ i huset til Manolis, så får han den nok. Det er søsteren til Manolis som eier Creta Sun, men siden hun bor i Heraklion så er det jo Manolis som har det praktiske og kontakten når gjestene bor der. cretasunapts@hotmail.com Si i fra om du vil se bilder av studioet ![]() - jeg mener jeg har lagt inn bilder av det tidligere, men husker ikke i hvilken tråd ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Takk for god informasjon.
Vil svært gjerne se bilder ![]() Hvordan er prisene på dette studioet,sammenlignet med Creta sun? |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kan också tipsa om Villa Kamara där vi bodde senast vi var i Makrigialos, om ni vill ha ett boende direkt på stranden. Där trivdes vi alldeles utmärkt. Jag gjorde ett resebrev med lite bilder därifrån som du hittar under 2013, Återvändaresa till Karpathos och Kreta. Villa kamara har både en egen hemsida och finns även på bookings.com
Maria |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() "Villa Kamara" ser og fint ut ![]() Men jeg fant ikke hjemmesiden deres - fant det ikke på booking.com heller ![]() Så hva koster det å bo på Villa Kamera ? - eller kostet det? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tusen takk for flotte bilder, Kari. Studioet ser kjempefint ut,så dette må vi se nærmere på
![]() Takk for tipset om Villa Kamara , MariaJ. Dette skal vi også se nærmere på ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Når jeg leste innlegget mitt igjen oppdaget jeg en "feil informasjon" til det siste bildet... STRANDA/HAVET ligger selvfølgelig til HØYRE ... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Har sendt mail til Creta Sun, vedr. studioet til Manolis, så får vi se om jeg får svar ![]() Fant forresten hjemmesiden til Villa Kamaris her http://www.villakamara.gr/ Det ser fint ut der, men er nok litt dyrere døgnpris enn vi har tenkt oss denne gangen. |
![]() |
|
|