Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-03-19, 17:59
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Lördag kväll....
Solen lyste över oss när vi lämnade To Kastro I Pylos, ett av de bästa boendena nånsin I Grekland och det passade ju bra eftersom vi vistades mycket I studion p g a regn
Vi åkte väldigt vacker väg över från västra sidan via Kalamata, Tripoli , Isthmia till Loutraki. Vi stannade vid vattenfallen I Polilimni och fick sträcka på benen ner I dalen för att titta.Jättefint!!! Innan Tripoli tog vi oss upp på betalvägen och körde av I Korinthos. Vi ville inte missa vyn ner I Korintkanalen från bron vid Isthmia fast vi sett den många gånger förr. 4 betalstationer bara på den ganska korta vägen 8 euro ca.Men man spar ju tid! I Loutraki har jag gått längs havet I flera kilometer och vi har även ätit gott. Claes åt mousaka och jag åt bläckfisk och spenat...jättegott. Tomatsallad till. Allt utvalt I köket. Då vet man vad man får Att återvända hit I maj några nätter ser jag verkligen fram emot! Då blir fi a promenader längs havet och bad. I dag var vinden för kall och vågorna var höga.

I morgon tidig start mot Aten för att lämna bilen vid flygplatsen vid lunchtid. Sen tar vi bussen in till Syntagma och den korta promenaden till Adonis hotell för två nätter innan hemfärd på tisdag. Det känns bra!
Lissi
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:48.