Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-19, 15:12
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vad längtar du till?

..längtar som så många andra till att "BARA VARA" ..att ta dan som den kommer vilket vi ju verkligen ska göra i sommar då vi med ryggsäckar på ryggen lämnar flygplatesen i Aten 12 juli och det enda vi vet säkert är att vi ska vara på plats där igen den 1 aug igen! Men vilken rutten än blir ..(jo vi HAR en färdrutt, fast den säkert spricker omgående), så vet vi att DOFTERNA...MATEN,...BADEN I HAVET, DE GOA MÄNNISKORNA MAN MÖTER..ger precis samma glädje som alla andra år!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 17:04
kize kize är inte uppkopplad

Jag längtar till som flera av er andra skrivit, att bara vara!
En solig dag som denna gör att Greklandsvibbarna vaknar ännu mera, bara 91 dagar kvar.
Under 17 dagar så kopplar jag bort allt som rör vardagen hemma (även mobilen!) och bara är med familjen.

Längtar just nu mest efter första doppet och att få sträcka ut i "det stora blå", se ner i det kristallklara vattnet o bara njuta!

Maken hojtar att jag inte får glömma den första kalla Mythosen i det kalla glaset. Det blir alldeles immigt och rinner ner på pappersduken.
Då är det semester!

Kicki
Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 21:37
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad

Jag har en innerlig längtan till Kreta. Att få återse våra vänner på sydkusten, att känna dofterna, höra pinglandet från fårens skällor, äta Marias mat som maken Kosta serverar, se solen glittra i havets krusning.........
Att besöka platser som vi ännu ej besökt, att träffa alla dessa vänliga människor som är så hjälpsamma.........
Det finns hur mycket som helst att läängta till och om drygt 2 månader är vi där

Birgitta
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:39.