![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Når det gjelder været: det regner mer og er kaldere på vestsiden enn østsiden av Peloponnes både vår og høst, det er et faktum. En gammel Nafplio-kar fortalte at styggværet ofte kommer fra vest, men at skyene pleier å regne seg tomme over Arkadia-fjellene. Om akkurat det er årsaken vet ikke jeg...
|
|
|||
|
|||
![]()
Då blir det Nafplion I fortsättningen och där finns ju
allt. Vackra hus, stränder god mat ![]() Nu har Stella kommit med pasta och broccolisås, men först en promenad till så jag förtjänar maten. Tror det kan kallas All inclusive detta! ![]() ...och det regnar fortsatt..men jag drar ut igen! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Det låter underbart trots regnet, njut vidare!
// KR |
|
||||
|
||||
![]()
Lissi, kanske är det bara så att du är regnets gudinna?
![]() ![]() ![]() / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
På lördag kommer bättre väder och på söndag morgon åker jag mot Loutraki....kan man kanske hoppas på en solig dag eller 2 så man kan få bada??...kanske använda sollinne? Men oavsett årstid åker jag aldrig mer utan regnbyxorna! Lissi- som undrar om jag och maken får sol första veckan I juni på Kreta? |
|
|||
|
|||
![]()
Vilken otur du har med vädret Lissi. Jag trodde nog att du skulle få sol nu, i maj.
Det är ju en sak att åka på vintern eller tidig vår och räkna med regn. En annan att få regn även på försommaren. Nåväl, vi hoppas på bättre väder imorgon, trots väderleksprognosen. Man vet aldrig, det kan ju skifta snabbt vid kusten. I annat fall har du ju många dagar kvar av semestern så utan sol lär du ju inte bli hela tiden. |
![]() |
|
|