![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Allra först, tack för alla goa kommentarer!
Jag skriver ju mycket, det är min dagbok, som jag sen klipper ut och lägger I Word. Dock inte alla kommentarer. De finns kvar här och I mitt hjärta! ![]() I morse vaknade jag tidigt och redan kl 9 var jag iväg för att ta mig genom stadsparken, via Kolonakis många trappor upp mot Lykavittos..för vilken gång vet jag inte. Det var soldis och varmt! När jag kom till vägen upp bestämde jag mig dock för att istället gå bilvägen upp till Lykavittosteatern, den där så många konserter getts och som man ser så fint uppifrån kullen. Nu ser man ju just inget från markplan och bara en glimt genom grinden. Men det såg så öde ut och damen I kantinan där jag köpte vatten sa att Lykavittos Theatre är stängd och såvitt hon trodde för gott. Så himla synd med ett ställe till som ska förfalla Jag har ju musikDVD med bla Giannis Parios och Mikis Theodorakis därifrån. Så gick jag " bakvägen" upp till Lykavittos...väldigt lätt! Fin utsikt men disigt. Havet vid Pireus syntes knappt. Så tog jag vanliga trappvägen ner och via Exarcheia ner mot Omonia. En frappé på vagen och vila för benen. På väg hemåt blev det lättlunch med en spanakopita och vatten " to go".. I sakta mak tog jag mig till hotellet för dusch....sen ut igen... Nu mot Thisseio. Jag hade tänkt gå en gång till på Akropolismuséet, men det var sån kö. Hela Thisseio runt blev det och sen småvägar "hem". En färsk fruktsallad på en Fruteria blev mellanmål. Nu har jag haft lite vila på hotellet. 12.7 km visar min meterräknare. En sena I vänstra foten bråkar lite. Nu ska jag iväg till Zappeio, nära och där har musikfest I 3 dagar börjat. Får se vad kvällen bjuder. Det har varit väldigt onödigt varmt idag.. Lissi |
|
|