Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-07-16, 13:22
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Priset på restaurangmat

Numera, som pensionärer, äter vi faktiskt mycket mindre än när vi var mer aktiva.
Och vi försöker inte hitta det billigaste, då skulle vi äta gyros varje dag.

Men, vi tycker inte om att lämna mat som eventuellt kastas. En sådan diskussion förs ju i Sverige. Matportionerna i Grekland är ju alldeles enorma. Därför delar vi ofta. Jag som älskar soppor tar varje tillfälle som finns att beställa då. Men smakar ofta på Arnes jättelika portion.

Sen vidhåller jag att eftersom vi undviker charteröar tycker vi att tavernor på icke charteröar ligger lägre i pris.

Vi har även en hel del erfarenhet av norra och södra Kreta. Vår totala middagskostnad ligger alltid på 10 Euro mer på de stora turistorterna på norra sidan.

Och som sagt, vi är inte ute efter att äta billigt. Vi är som alla andra, funderar alltid på eftermiddagen "vad ska vi äta i afton" och får snålvatten

Förlåt Stefulainen att denna tråd drog iväg bort från Karpathos en smula. Men jag tor att du/ni kommer att hitta små, fina tavernapärlor där.

RogEri, förlåt en oteknisk person. Men vad menar du med ditt inlägg om snabbsvars-ikonerna, gör vi något fel?

Birgitta.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:22.