![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
SÅ har veckan trots allt gått snabbt då jag jobbat och nu sista kvällen hemma på ett tag så är allt under kontroll....Endast 3 burkar senapssill till Nikoleta ska ner i resväskan väl skyddade i ett sånt där rör man får till ouzoflaskor när man handlar.. Knäckebröd och ett par ombyten kläder och badkläder ligger i ryggan OM nu, hemska tanke, min resväska skulle få för sig att åka nån annanstans först innan den fångas in och kommer ut till Tinos.
![]() Hörde av Frappe att det var lokaltrafikstrejk idag....så jag börjar känna att jag är på väg i alla fall! ![]() Ikväll blir det god paj och skumpa! Här ska firas! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Snart är du på väg igen. Hoppas du klarar dig undan strejk, för mycket regn och övriga inte så trevliga saker. Jag håller tummarna för dig.
![]() ![]() Fira på du! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ska bli spännande att följa dig på dina äventyr!
Ha nu en bra resa ner och njut av paj o skumpa ![]() / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åh, vad härligt! Hälsa Tinos och inte minst Nikoleta från oss! Ha nu en fin vistelse på fantastiska Tinos!
/Carl |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Nu är jag och maken ankomna till eminenta stamstället CheckIn B&B I Lund. Ska straxt ut och äta mat med min väninna från Lundatiden, som också ska till Tinos. Men hon hinner ut I morgon....om det nu inte blir strejk! Lissi - på strålande humör! |
|
||||
|
||||
![]()
Ha en trevlig resa Lissi till fina Tinos
![]() //maji ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag läser om listor över öar att återvända till...eller inte. Såna har inte jag...var på Rhodos -84...sen bara strönätter på väg till Tilos o Symi. Rhodos får en hel månad nästa vår..är säkert en underbar ö och då återbesöker jag Tilos också under påsken. Fastlandet är ständig återvändare... Aten, Pireus, Thessaloniki, Peloponnesos...Pargaområdet också...liksom Tinos, SÅ KLART , Kreta, och möjligen Patmos...ett 15-tal öar har fått ett besök. Jag har gillat alla, men det blir inga återbesök...tror jag. Tiden räcker inte och jag återvänder hellre till redan favoriter än letar nya. Men Lesvos SKA få besök...planerat sept -17 och innan jag dör ska jag till Leros och jag ska återbesöka Kalymnos och jag SKA till Skyros och Kythera...... Det räcker fullt ut....Det finns ju även andra länder också I Europa och vi har bokat resor till både Teneriffa och Bergamo framöver...men först TINOS!!!
Lissi |
![]() |
|
|