![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Har varit på båda ställen!
Den var svår ![]() Någon ställde nyligen frågan mellan Samos och Rhodos, och här var det lätt att svara Samos! Men mellan Parga och Pythagorion är hugget som stucket tycker jag. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för era inlägg. Det blir Parga i juni och kanske Samos i september
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi har ju liknande funderingar fast Rhodos/Samos. Rhodos går nog bort efter hjälp från forumet. Pythagorion leder just nu över Kokkari av samma orsak. Mitt enda dilemma är stränderna. Jag gillar inte sten på botten. Vill springa i obehindrat och kunna bada nära boendet. Parga var vi i över en dag och det smakade mer. Åker oftast till södra grekland i juni och nordligare öar i september pga. tempen i vattnet mm. /Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
ja några stenar på botten är det i alla fall inte i Pythagorion
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Tack Fajotta ![]() / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Problemet är att man kan gå omkring och mesa innan man bestämmer sig för att doppa hela kroppen
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag är en badkruka
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tveklöst skulle jag valt Parga. Har varit I Phytagorion 2 ggr och Parga 3 ggr. Men Parga har så otroligt mycket mer att erbjuda av utflykter och sevärdheter .
Valtosstrsnden är underbar....turister är det många på båda stāllena!!! Vi är ju alla det! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jajjamen, turister är vi allihopa, icke att förglömma!
Alla öar har platser som har mindre besökare och vi brukar vespa eller bila oss till sådana. Även om man bor nånstans i Chanias pärlbälte så är det en bra utgångspunkt för utflykter. Det är vår favoritplejs! För oss är det möten, mat och gästvänlighet som kryddar semestern...var vi än bor. Lägger man till härliga bad och ett mysigt boende så är allt komplett! Juni = Samos om jag får bestämma ![]() ![]() September = Parga, Kefalonia igen, eller älskade Kreta om jag får bestämma igen ![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Inte lätt det här...
![]() Jag skulle säga Parga, med tanke på alla utflykter man kan göra därifrån. Du verkar ju ändå ha bestämt dig för att åka till båda ställena, så det är cool ![]() Parga har jag varit i två gånger, senast i maj. Helt otroligt vackert, bra mat och bra att göra utflykter ifrån. Vi var där i en vecka och var till både Meteora (som var så häftigt!) samt båtutflykt till Paxos och Antipaxos. Samos har jag också varit på två gånger, en gång i Votsalakia och en gång i Pythagorion. Jättefin ö, finns mycket att se om man hyr en bil eller nåt och tar sig runt. Manolates och Näktergalsdalen är underbara platser att besöka! Pythagorion var jag inte jätteförtjust i. Ha så skoj! ![]() Helena S |
|
||||
|
||||
![]()
Vad var det som gjorde att du inte var förtjust i Pythagorion?
Jag har ju i stort sett bestämt mig för den orten men när du skriver så blir jag lite tveksam ![]() Berätta gärna! /Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag ser Din fråga om Pythagorion till Helena S och hon svarar nog Här är min åsikt. Det är där vi bott de gånger vi varit där.Första gången I Augusti 1992 och det var ganska småskaligt och mysigt, men väldigt begränsat med saker att göra..Men måste ha vespa eller bil för att inte bara bli fast där. Samma upplevelse 2010 då vi var 2 dygn där ..Jag skulle valt ett större ställe , hade själv gärna bott nära eller I Samos stad , med gamla Vathy. Men det är ju min uppfattning. Parga har så mycket mer att erbjuda nära och har även det som Pythagorion har! Jag tror, att åker Du först till Parga och sen till Pythagorion så kanske Du blir besviken på den senare..men det är ju en uppfattning som kanske Du inte alls får...det är svårt att råda, man kan ju bara utgå från sig själv.
Lissi - från en strand på Tinos |
|
||||
|
||||
![]()
Visst är det så Lissi!
![]() Alla har ju sin egen uppfattning om vad som är bra/dåligt. Det kan ju vara så att det som uppfattas som mindre bra av någon kan vara precis det jag åxå tycker så det är alltid intressant att höra vad det var för något. Jag har lång tid att "forska i ämnet" och det är ju ett rätt trevligt dilemma ![]() / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
votsalakia är betydligt betydligt stillsammare. I Pythagorion är det mycket folk på kvällen som äter, dricker och promenerar runt. Passar nog inte de som vill ha tyst och lugnt. Pythagorion är dock mycket stilla och lugnt på dagtid
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag brukar alltid kolla på en massa youtube-klipp innan jag bestämmer mig
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Helena S ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja då förstår jag, Helena S
![]() Lite mer variation vill man ju ha. Youtube använder jag åxå till att kika på resefilmer, Fajotta. Det är bara så svårt att sluta för man får ju upp nya filmförslag hela tiden ![]() ![]() /Kajja ![]() |
![]() |
|
|