![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Fava är riktigt gott! Har smakat det på olika öar. Julia Honeymoon gör den bästa!
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag gillar ärtsoppa. Men för att falla mig i smaken ska den vara tunn, riktigt het och ätas med senap. Jag brukar för det mesta både få späda och värma den för att den ska vara OK för mig.
Kall och tjock ärtsoppa, dvs fava, tycker jag är direkt obehagligt. Samma sak med taramosalata. Masse som i övrigt älskar massor av grekisk mat, och som den 12 oktober ska gå på den första av tre kurstillfällen om grekisk matlagning |
|
||||
|
||||
![]()
God fava er supergod! God taramatasalata er enda bedre! Dessverre hender det man får dårlige varianter av begge rettene, og da er ingen av dem gode.
|
|
||||
|
||||
![]()
Kall och tjock ärtsoppa, dvs fava, tycker jag är direkt obehagligt. Samma sak med taramosalata.
Masse Fava ska vara varm! Tyvärr händer det ibland att man får kall fava och det håller jag med om att det är inte så gott. Eftersom det går snabbt att värma så är det dock aldrig några problem att få den uppvärmd. Nästa vecka ska jag äta fava på Rhodos, MUMS! //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Masse |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg leste denne tråden før vi dro til Amorgos, så jeg prøvde det for første gang for et par uker siden.
Varm, med olje og rød løk. Hadde den på brødet. Hva skal man si ? Jo, det var helt ok, men neppe noe jeg bestiller så ofte. |
![]() |
|
|