Citat:
Ursprungligen postat av Alala
Hoppas det inte kommer nya oväder, de ställer ju till med så mycket besvär.
Men måste berätta en sak, Arne och Birgitta: ni kom i min dröm inatt! Jag kom in i en bastu och upptäckte att ni satt där på laven.
- Är det inte Arne och Birgitta? frågade jag.
- Jo, sa ni.
Ni hade kommit enkom från Kreta direkt till denna bastu i Finland. Tydligen hade det varit så kallt i Paleochora eller något liknande. Men denna bastu var nog inte vidare varm, för alla som var där hade kläderna på sig.  Nå, ni skulle i alla fall direkt tillbaka till Kreta efter bastubadandet, så ni var snabba i vändningarna.
Men jag tror att detta betyder att det kommer att bli många fina Greklandsresor för er även nästa år.
Gott Nytt År!
/ Anne 
|
Dagens största skratt här i studion i Paleochora. Eller årets! Jag har lika konstiga drömmar ibland.
Nu är det så att Arne säger att han inte tål bastu på grund av en skottsalva under FN-tjänsten på 60-talet. Han får yrsel. Fan trot då jag älskar att basta.
När det gäller Odyssevs är vi så glada att dom har öppet denna vinter. Men vi har inte frågat om dom ska stänga under januari. Har inte sett några andra tavernor som har öppet på stenstrandssidan utom Water Edge. Scala har stängt, även Pandelis och Methexis. Men Marianne på Inochous har öppet.
Det är så skönt att dessa tavernor som har öppet har braskaminer. Det behövs i dessa "bistra" dagar.
Birgitta.