![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jo Myssa det har gjorts en del, nu kan jag bara tala för Aten och där har man byggt en del härbärgen bla i Kiffissia, Agia Paraskevi, Githeo, och Koropi. Där lämnas hundar som man samlar in från gatan, de blir undersökta av veterinär och om hunden är för sjuk / skadad avlivas den. Annars blir de tvättade, vaccinerade mm och blir tilldelade en koja och man försöker hitta nya hem vilket inte är lätt!
![]() Upplever man obehag ( stora hund gäng) eller ser hundar fara illa bör man då ringa ansvariga på gatunämden i Athen för åtgärder! Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Ingen skandinav kan hålla med om djurskyddet i de sydligare europeiska länderna, för det finns inte överhuvudtaget något,har en bekant veterinär nere i Hellas, som vägrar att handskas med dessa bastarder i medicinsk mening,det finns ett behov att "rädda hundar"till s,k, humanare länder,men ett friskhetsintyg ges ej,och tyvärr har det visat sej tex i Holland,där det är totalförbud på införsel, att de medtagna hundarna blir outtagna på flygstsationerna vid hemkomsten, var det har visat sig att viljan till räddningsaktionen tar slut.
|
|
||||
|
||||
![]()
jag har lite svårt att följa ditt resonemnag Rolle!
jag har två spanska hittehundar vid fötterna, dessa är införda med hårda strikta regler och har alla sina papper i ordning. menar du attdet inte rä en bra lösning? som någon skrev, är det väldigt svårt även i spaneien att hitta nya permanenta hem. att sterilisera och att ta hand om de hundar som finns på gatorna, är ett steg i rätt riktning! |
![]() |
|
|