![]() |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Vi påpekade detta i receptionen och de sa att tyvärr var det överbokat och att vi skulle få "vårt" rum om 3 dar eller nåt sånt. Vi vägrade och fick prata med hotellchefen som efter en stund gav med sig och erbjöd oss en svit med havsutsikt istället de första dagarna. Det godtog vi naturligtvis Efter hemkomsten skrev jag till Airtours, som vi bokat resan genom, och berättade om vad som hänt och då fick vi några hundralappar vardera som kompensation för missödet. De lovade också att ta upp problemet med hotellet för att undvika att det skulle upprepas. Jag fick en känsla av att vi inte var de enda som råkade ut för detta! Så man får stå på sig ibland! Maria |
|
#2
|
||||
|
||||
|
MariaJ, ja, i synnerhet när man åker charter tycker jag verkligen att man ska stå på sig. Man har betalat och då ska de leverera.
Jag möttes av överbokning när jag kom till Rhodos för en övernattning för ett par år sedan. Förklaringen var "du har ju bara bokat en natt, det kom några som bokade flera". Jag hänvisades därför till ett riktigt skithotell, medan det korrekta borde ha varit att de som bokat efter mig borde hänvisats till det andra hotellet första natten. Efteråt skrev jag på tripadvisor och varnade för hotellet som överbokat. Det blev de förmodligen inte glada åt. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ser att jag inte berättat upplösningen av vårt klagomål på Dias.
Måste berömma Airtours, vi fick ordentlig ersättning snabbt och utan minsta tjafs. Så hela den sorgliga historien fick i alla fall ett bra slut. Skrev en varning på Tripavisor och skickade klagomail till Samos Holidays som är något slags mellanhand för hotellen på ön och bland annat Airtours. Ser nu fram emot nästa resa i juni. Längtar så till Grekland och efter sol och VÄRME!!!! Ha en skön vår, alla Kalimerianer, det blir bättre även om det går långsamt! Catlady |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
![]() |
|
|