Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Arne & Birgittas hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2018-04-15, 12:17
Sol och havs avatar
Sol och hav Sol och hav är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2015
Standard Sv: En tiodagars vårresa till Kreta 2018

Åh vad roligt att höra ifrån kära Paleochora, som vi i familjen har börjat kalla Palle(ser att en del andra säger Pal).
Vi väntar så på att komma ner. Jag åker 11/5, två veckor o min bror o svägerska kommer ner två dagar senare från Luleå(jag flyger från Gbg). Sen ska även våra föräldrar komma ner o vi ska fira deras 80 o 83-årsdag där.

Jag såg att ni skrev om de goda fyllda färsbiffarna på Methexis. Själv upptäckte vi dem för två år sedan o fick lite dille på dem.
Var tycker ni är godast att äta?

Är det några turister i Palle än? När jag var nere 4 maj 1 vecka startade de upp många restauranger o gjorde iordning överallt för säsongen.

Vi badar alltid på stenstranden o där var inga solstolar på hela veckan så det var "stenhårt" att ligga. Undrar lite när vi kommer en vecka senare i år, hur det är.

Jag ser att ni skriver att ni varit i kontakt med en Norska på Paleochorawebben. Vilken sida har ni varit inne på då? Eller menar ni på Facebook? Jag har själv försökt att få tag i några att dela en taxi med till o från flygplatsen men jag har bara frågat här på Kalimera(har faktiskt inte Facebook)!

Maria
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:53.