![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Är interiören på denna taverna från Meganissi ? Känner igen den SÅ väl på något sätt ! / Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu skall jag se om jag kan få in några bilder på den goda flamberade saganakin på Mezedepoleio O Noulis i Nafplio. Kanske den godaste saganakin jag har ätit.
![]() [IMG] Och slutresultatet: [IMG] / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Där kan man sannerligen snacka om flambering!
![]() Har aldrig sett något liknade, och jag förstår att den var god. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, den var god liksom all annan mat vi åt där. Kocken är medlem i grekiska kockklubben eller vad det nu kan heta.
![]() ![]() / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Alala! Var i Napflio ligger restaurangen? Vi ska dit igen i sommar och vill gärna pröva flamberad saganaki. Vanliga friterade är annars en favorit.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi fick en otroligt god flamberad Saganaki-ost i Barbati på Korfu.
En sån har vi inte lyckats hitta igen. Min guube är helt galen i denna rätt och fick en gång ett stort foto på en Saganaki (Riktiga Vykort) från några vänner, i brevlådan. Jag har berikat honom med ett armband med detta ord. Det ska bäras vid varje resa..har jag bestämt ![]() ![]() På en restaurang i Parga kallades han därför för Mr. Saganaki av personalen ![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Noulis finns på Moutzouroudi 22, i en gränd kanske 500 m från Syntagma square. Blev vårt favoritställe, allt var så fräscht och gott! ![]() / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja Alala - vi har besökt Napflio varje år de senaste 20 åren. I början tillbringade vi mest tid i Tolo och gjorde små avstickare till Napflio. Det blev mest sol och bad när barnen var små. Under senare år har vi varit allt mer i Napflio. Hittat bra restauranger, boutiquer, kryddbodar, vinhandlare osv. I år åker vi dit två gånger. En gång i juni och en i september. Ska försöka hitta Noulis och testa flamberad Saganaki då. Tack för tipset!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag som är tokig i blommor var bara tvungen att ta denna bild på tavernans blommor. Birgitta. |
![]() |
|
|