Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2018-06-17, 12:23
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Bild från en svunnen tid

Citat:
Ursprungligen postat av Carle Visa inlägg
Gammal bild?
1986.

Citat:
Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
Var han, Paul, mon blandt dine Ios-venner og med på billedet? Det kunne være sjovt at se, hvordan han så ud dengang.
Nej, det tror jag i alla fall inte. De som är med på bilden är från Sverige eller Australien.

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Nej, ingen pratar med varandra. Alla bara sitter och stirrar rakt ut i luften. Kanske en föraning om vad som komma skulle där smartphones fyller ett hål i vårt liv. Det är ju faktiskt som en reklambild för smarta enheter, där man ser hur trist livet var då.
Jag vet varför de flesta sitter håglösa och gör ingenting. Någon som kan gissa anledningen?

Jag la ut samma bild på FB och några kommenterar där (förutom frisyrer och avsaknaden av mobiler) var att man inte har flanellskjorta när det är 30 grader idag, formen på flaskorna, stolarna och att det låg en massa cigarrettpaket framme.

Det mest markanta är förstås frånvaron av mobiltelefoner. En sak som slår mig är att ingen är tatuerad. Det är heller ingen som har keps, och få har solglasögon. Jag hade ett par Sunpocket på den resan. Det var jag oerhört stolt över minns jag. Att alla dricker Amstel beror på att alla drack Amstel på den tiden, och det är därför jag fortfarande alltid dricker Amstel i Grekland.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:22.