![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi är ett gäng tjejer
![]() ![]() Kom gärna med förslag...många förslag! |
|
|||
|
|||
![]()
Sitia låter väl utmärkt! Jag har flera gånger skrivit om staden, som jag gillar. Du hittar ett resebrev under "Jannis och Ylvas blogghörna": En tripp runt östra Kreta och naturligtvis på tråden "Östra Kreta"!
Lycka till med planeringen! / Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Jag föreslår Skiathos eller Parga när man åker innan säsongen tar fart. Nu vet jag ju inte vilka önskemål ni har om resmålet men där finns mysiga gränder och vyer, berg o dal och fina stränder.
/ Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag håller med Jannis, testa Sitia på Kreta! En mysig stad och nu när det finns direktflyg dit med Apollo är det ju inget att fundera på
![]() Maria |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för förslagen Ylva och Maria! Ska genast läsa Jannis/Ylvas blogg.
Kajja! Jag har varit både i Parga och på Skiathos, båda fina ställen. sistnämnda ön har jag varit på flera gånger, men har vid två tillfällen haft otur med vädret. Mycket otur! En gång såg vi solen första dagen, resten av veckan fick vi värma oss med filtar och värmande drycker. ![]() Att vara ”reseledare” för ett gäng tjejer/damer, är inte alldeles enkelt: hotellet ska ha pool och ligga nära stranden. Och eftersom några har svart bälte i shopping, måste det, inom rimligt avstånd- finnas kläd- väsk- och smyckesbutiker. Och det får inte vara för litet, det ska vara lite fart... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Sjöborren
![]() På din beskrivning låter det trots allt att dina väninnor skulle trivas i Platania på Chaniakusten. ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kajja! Återvändarställe
![]() Glömde säga att ön måste ha flygplats, båtresa uteslutet! To be continued... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Krav på flygfält så blir det färre alternativ:
Kreta med 3 olika flygplatser Karpathos Skiathos Rhodos Kos Santorini Korfu Lefkas Kefalonia Zakynthos Parga |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns många fler resmål med direktflyg, som ni kan se här.
|
|
||||
|
||||
![]()
Korfu stad eller Agios Nikolaos på Kreta
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Carle, Ricky och Janne för tipsen! Nea Chora ska jag personligen prova, men tror inte att mina väninnor är lika intresserade. Samos är en ö som några funderat på... Har själv varit i Pyrhagorion, men är ingen plats jag längtar tillbaks till. Men det finns väl andra byar/städer...🙄
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Så ni kanske skulle testa Kokkari, som du kan läsa om här: |
|
||||
|
||||
![]()
Janne! Kokari skulle jag personligen kunna tänka mig. Att vara ”reseledare” är roligt, men inte alldeles enkelt. Speciellt inte när sju kvinnor ska komma överens; Hotellet/lägenheten ska ha pool, vara strandnära, byn får inte vara för liten, med tanke på shopping. Det ska vara direktflyg den 17, 18 maj. Och ingen båtresa.
Men det fixar sig! ![]() Senast redigerad av sjöborren den 2018-10-30 klockan 10:45. |
|
|||
|
|||
![]()
Aha, lite nya önskemål från damerna:-)
17 e maj är fredag, 18e maj lördag Gjorde en sökning 6 pers - 7pers pool samt lägenhet dessa dagar. Från Stockholm Apollo: 6 pers Fredag 17e maj Kreta 3plan , Parga samma dag via Ioannia Lördag 18e: 2 plan till Kreta på lördagen , ett till Skiathos, ett till Santorini samt ett till Samos Airtours:7 pers: Fredag 17e maj : Kreta och Zakynthos Lördag 18e maj : Halkidiki, Parga, Lefkas Samos, Korfu, Thassos Ving 6 pers. Fredag 17e maj Kos och Rhodos lördag 18e maj : Karpathos,Thassos( kort båttur) Korfu, Kreta |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg tenker at dette er tidlig på sesongen. Damene vil sole seg og kanskje bade, etter det jeg skjønner. For min del hadde jeg reist til Kreta, Rhodos eller Karpathos så tidlig Vi har vært i Agii Apostolis en uke fra 19. mai, da regnet det når vi landet på flyplassen og nesten hele uka. Strendene var ikke åpne, og grekerne syns vi var gale som gjerne ville sole oss. Så man må jo regne med litt varierende vær så tidlig, mener jeg.
Og jeg er enig med Janne. Jeg mener jo Nea Chora burde passe utmerket til voksne damer med både strand og nærhet til by, og så er det jo så koselig der. Men smaken er vel som baken... |
|
||||
|
||||
![]()
Med tanke på shoppingönskemålen känns det som Sitia inte skulle passa. Visserligen var det några år sen jag var där, men då var det liksom så att butikerna för det mesta var stängda. Alltså öppet bara på förmiddagen vissa dagar osv. Men kanske detta har ändrats med ökad turism? För övrigt så är Sitia trevligt.
Men även jag tror att Nea Chora skulle funka bara ni hittar ett lämpligt hotell. Vill gärna veta var ni sen hamnar. ![]() / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Karpathos - Pigadia? Bo vid stranden med gångavstånd till stan?
Inte bott är själv bara varit på dagstur, tyckte staden var trevlig! Bla Airtours har resor på lördagen 18: de ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/ Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ok! Inte varit där bara i stan, men hört andra som varit nöjda så tänkte att det var ett bra alternativ, Karpathos är ju också lite varmare i tidig säsong ![]() |
![]() |
|
|