Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-08, 14:31
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Rhodos/Karpathos april 2019

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Fick tag i en biljett igar pa Norwegian den 18.5 for 777 sek med incheckat bagage, och landar 21.15 pa Arlanda....
Du har en otrolig förmåga att hitta billiga biljetter!

Synd att tiden går så himla fort, men du har ju 10 dagar kvar.
Svara med citat
Gammal 2019-05-09, 19:18
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Torsdag 9.5 kvaell...
Hejsan!!
Igar kvaell var det en liten fest for Nenas make Christo, som blidde 54 ar, och vi firade honom forstas pa Nenas taverna, ihop med litte trevlit folk...
Idag torsda blev det lite jobb peau Pelagos, for imorron ska det minsann dras igang.
Jag fick aeran att rita och teckna peau gatupratarn.....Sen blev det lunch hos Nena, och daer var det tva damer fran svenska vestkusten, sa dom fick fika av mej efter maten. Nu borjar det rora sej alltmer och mer och mer turister ser man, och Zephyros aer naestan full med gaester nu....
Jag ska forstas till Pelagos imorrn, och vet inte vikken faerja jag ska ta till Rhodos, men det lutar at att jag tar Blue Star peau onsdag, for da kommer man fram till Rhodos i nagorlunda bra tid....vid nie tiden peau kvaellen. Da far jag torsdag och fredag peau mej att slappa och laesa....Vaedret haer pa Karp blir laaangsamt lite varmare, men nu sitter jag med fleecejackan peau aendeau.....Jag har precis varit hos Jonathan och laemnat och lanat lite mer bocker. Elfilten jag generoust fick lana av Nena, har jag laemnat tillbaka, for pa Garden Villa i lilla stavlon, daer man sover pa en hylla, finns inga kontakter i naerheten, och sa aer det ngt varmare peau naetterna nu aen det var i borjan av april.....
Sen sag jag en lastbil och en graevmaskin vid det djupa halet daer det tredje storhotellet ska byggas, sa nat har visst haent peau den fronten, kanske....
Mvh,
Mikke
Svara med citat
Gammal 2019-05-10, 10:01
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Sen sag jag en lastbil och en graevmaskin vid det djupa halet daer det tredje storhotellet ska byggas, sa nat har visst haent peau den fronten, kanske....
Hoppas att de väntar med bygget till säsongen är slut, men det väl för mycket begärt.

Ha det så kul på Pelagos ikväll!
Svara med citat
Gammal 2019-05-11, 11:39

Lordag 11.5
Hej och tack Janne!
Jag var ju lite kall oeau trutt efter scootertrippen till Afiarti, sa jag kom inte ivaeg till
Pelagos forraen efter tio ungefaer...Glomde dessutom mobilen, sa nagra bilder fran igar kan jag inte prestera...Men det var naestan fullt me folk, aeven om kvaellen var lite kylig, och det var ocksa en fyramannsorkester, som spelade peau med iver och energi....Daeremot sag jag ingen som dansade, men det kan ju ha skett naer jag inte var daer....
Hursomhelst var det trevligt att se sa manga bekanta peau ett staelle, sa min mesta tid gick faktist at att geau runt och haelsa pa folk. Jag knallade hem vid tolv.
Idag lordag har jag nu svetsat ytterligare en soffa, och ska nu ivaeg och kaeka lite lunch, daerefter upp till Garden Villa och rolla vita raender peau cementgangarna....ett fint jobb. Jag saetter rullen peau en stang, sen knallar jag och malar samtidigt....
Kanske hinner jag kopa faerjebiljetten idag, vi far se. Jag tar Blue Star peau onsdag....
Mvh
Mikke
Svara med citat
Gammal 2019-05-12, 16:45
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Kanske hinner jag kopa faerjebiljetten idag, vi far se. Jag tar Blue Star peau onsdag....
Tiden går så jäkla fort. Redan på väg hem. Känns det som att tiden går lika fort för dig som är plats?
Svara med citat
Gammal 2019-05-14, 12:20

Tisdag 14.5
Hejsan!!
Idag toppenvaeder, och jag hade vael hoppats peau en helt ledig dag idag, men Andreas ringde, for det var laekage i en av rummen, sa jag akte dit, och spenderade en tid under diskbaenken....Det aer ju lite trangt och krangligt, men vi bytte hela kranen och slangarna, och efter nan timme eller seau, sa var det klart....Sa nu ska jag smita ivaeg och kopa biljett.
Jo,Janne, tiden gar ganska fort som det kaenns, nu har jag varit pa Karp en manad och tva dagar, och var tog dom vaegen, kan man undra....Jag kan inte hitta fragetecknet pa tangentbordet jag tog med fran Sverige, haha.....
Som tur var sa fanns det rum peau Mango, soeau det kaenns ju bra....Da far jag tva lediga dar pa Rhodos, och ska nog hyra en scooter och sticka utanfor stan och leta upp Zorianas nya taverna i Koskino, strax innan Faliraki, en bit upp mot bergen....Far hoppas att jag hittar nan dator peau Rhodos, annars far jag vael dra ivaeg nat litet mess via min telefon, men det aer ju inte lika enkelt att skriva daer, som peau ett tangentbord....Har en ganska liten skaerm pa min Sony Xperia Z5 Compact, och mina tummar aer ett eller tva nummer for stora....
Igar slipade jag rost peau vespan jag fatt lana, och snyggade till den, som tack for lanet. Den ser riktigt presentabel ut och dottern Sofia kommer vel att anvaenda den, och min hjaelm som jag hade med, far hon forstas lana.
Mvh

Mikke
Svara med citat
Gammal 2019-05-14, 15:34
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Jag önskar Dig en fin resa hemåt via Rhodos
Svara med citat
Gammal 2019-05-14, 23:21
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Förstår begränsningarna med att skriva på mobilen. Det är ju ett rackarns pillegöra som jag brukar sakna tålamod med. Tacka vet jag ett riktigt tangentbord där man kan köra med full fingersättning! Men hav stort tack för ditt flitiga skrivande från Karpathos! Det är mycket underhållande.

Ha det gott och hoppas att du får sköna dagar på Rhodos!

Masse
Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 14:27
Kalimeras avatar
Admin

Stort tack för alla underhållande rapporter Mikke!

Njut av Rhodos några dagar, och välkommen hem!
Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 10:31
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Tack för alla fina rapporter från Karpathos! Hoppas du får avslappnande dagar på Rodos och ha en bra hemresa!

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 07:17

Lörda 18.5
Kl. 07.51
Hejsan!!
Rhodosvistelsen har gått fort,men jag hann med litegrann ändå.....Hälsade på lite här och där,t.ex så var jag en kväll på Mama Sofia och käkade,och fick en trevlig bordsgranne från Åland....
Hade dessutom glömt en Västerbottenost på Mango,som ägaren Dimitri sparat,så,den fick personalen på Mama Sofia smaka på....
Varit på bokhandeln förstås,och igår em hyrde jag en 125 cc scooter och körde några km söderut mot Faliraki och svängde sen,upp,mor,Koskino,där jag frågade mej fram till Zorianas nyöppnade taverna Elia&Kapari. Där blev jag kvar några timmar,å på hemvägen kikade jag in på lilla stället To Pirouni,som ligger på Ypsilanti.Nu ska jag strax ta å packa å så smått förbereda hemresan i eftermiddag. Det blir buss ut till Diagoras och det känns bra att inte stressa....planet,lyfter 18.25,så jag kan ta de lugnt ..;-D
Mvh
Mikke
Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 14:27
Kalimeras avatar
Admin

Tack Mikke, och trevlig flygresa hem.
Svara med citat
Gammal 2019-05-28, 20:12

28.5
Hej alla!
Flygresan hem gick fint, och jag hade tre säten till mitt förfogande. Landade vid halv tio, ungefär, och beslöt kvarstanna på Arlanda, där jag avnjöt några mindre billiga pilsner samt en likadan smörgås....Sen kvartade jag i nåt hörn nån timme, och tog sen bussen vid åttatiden på söndagsmorgonen. Väl hemma så hämtade brorsan mej, och vid hemkomsten på Lamberget upptäckte jag att mobilen satt kvar i fickan på laddning i sätet framför mej....Nåja, jag gick in på Flixbuss hemsida och fann nåt formulär, som jag förstås fyllde i, men ännu har ingen mobil dykt upp, så den är nog borta. Ringde Tele2, som spärrade mitt simkort, samt skickade mej ett nytt....Nu var det den tredje Sonyn, så jag använder numera nr 2, som funkar ok...men lite snopet att missa alla korten....
Full rulle vid hemkomst, med gräsklippning, båtfixande, etc.....men skönt å va hemma.Tack alla som varit med och skrivit och läst. Hoppas ni som kommer till Karpathos också skriver och berättar, och så ses vi i september.Tiden går ju allt fortare av nån anledning, och det är snart juni....
Vi hörs!
Mikke
Svara med citat
Gammal 2019-05-28, 22:12
nickelena nickelena är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Välkommen hem till kalla Värmland!
Skit med telefonen, hoppas den dyker upp. Plötsligt händer det, kanske...
Tack för skriverier från Karpathos. Trevligt att läsa, som vanligt
Lycka till med nästa Torsby-tur.

Lena
Svara med citat
Gammal 2019-05-29, 10:49
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Full rulle vid hemkomst, med gräsklippning, båtfixande, etc.....men skönt å va hemma.Tack alla som varit med och skrivit och läst. Hoppas ni som kommer till Karpathos också skriver och berättar, och så ses vi i september.Tiden går ju allt fortare av nån anledning, och det är snart juni....
Vi hörs!
Det är vi som ska tacka Mikke!

Trist med telefonen, men du verkar ändå ta det med ro. Jag hade gråtit om jag hade blivit av med alla bilder.

Angående tiden så håller jag fullständigt med dig, den rusar fram!
Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 09:41
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015

Ser på Kalimera att du fyller år idag Mikke.
Så GRATTIS på födelsedagen ! 💐🎂🎻
Blir det nån septemberresa i år?
/ Kajja
Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 13:50
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Ser på Kalimera att du fyller år idag Mikke.
Så GRATTIS på födelsedagen ! 💐🎂🎻
Blir det nån septemberresa i år?
/ Kajja
Han är redan nere sedan ett par dagar, men har ännu inte fått tag på någon dator att skriva på.

Karin
Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 16:47
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015

Aj du! Då får vi hoppas att han hittar en snart.
Tack för info Karin!
/ Kajja
Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 14:46

Hej Alla !!
Nu peau Zephyros, och haver tillbringat de senaste timmarna under ett handfat, men det blev bra till slut....
For tillfaellet bor jag peau Mertonas, det lilla staellet naera Amarillis. Det var dar jag bodde forsta gangen jag kom hit, for 21-22 ar sen....sa cirkeln aer s.a.s sluten, haha....
Jag startade vael en rapport i augusti, men hittar inte den, seau jag far vael starta en ny nu naer jag sannolikt kommer att vara peau Zephyros mer regelbundet....
Hursomhelst, min fodelsedag tillbringades icke peau Pelagos, ety med stigande alder (71) sa aer det trevligare med mindre folk runt om....sa jag var peau Nenas taverna, der Anita Fellman, hennes syster Mia, samt Marco och Marit och sa forstas Nena.....
Nu far jag sluta, men det mesta funkar ok, och vaedret aer perfekt, svala vindar och en temp pa ca 27.....
mvh,
Mikke
Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 23:31
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Kul att du har lyckats få igenom lite signaler till oss genom etern Mikke.
Gott att höra att du har det ok.
Grattis i efterhand på födelsedagen!

Masse
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:56.