![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi har aldrig betalat mer än 10 euro för en 80 cc-moped i juni: när det inte är extrem högsäsong finns det helt klart fler mopeder än turister och priserna brukar vara helt klart förhandlingsbara.
Vad gäller din femtonåring tror jag dock att det kan bli svårt - även om man lyckas hitta en uthyrare som hyr ut utan körkort är denne nog mindre benägen att göra så till en femtonårig kille. Men ni kommer att ha roligt ändå! |
|
||||
|
||||
![]()
En sak som är viktigt att tala om i samband med mopedkörning. PÅ vissa öar är det livsfarligt att köra moped eller mc. Själv har jag sett hur det kan se ut när mopedovana turister tar sig fram. PÅ Santorini som jag ofta besöker ska man helst inte köra moppe. Bättre med en lite Fiat!
Även om man själv tar det lugnt så finns det en massa andra trafikanter som inte tar det så lugnt. Är man kille i 14-15 årsåldern är ju tyvärr inte en Fiat ett alternativ, så ta det försiktigt med moppeplanerna! MVH Yeasou ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Som sagt så kan ni ju kolla om det är okej att en av er föräldrar hyr moppen åt sonen, jag fick ju hyra moppe åt min kille just för att det är en ekonomisk fråga för uthyrarna, om nåt händer....
/Alexandra |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tror säkert att ni kan hitta trevliga alternativ till mopedåkandet och på Naxos som är en stor ö är bil ett bra alternativ. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Självklart är det ett ansvar som förälder vad man tillåter sina barn att göra, jag tycker inte heller att man ska hyra moppe till sina barn, särskilt inte om de inte är vana förare eller vana vid mycket trafik.
På Naxos som är en så pass stor ö med mycket att se, skulle jag absolut ha hyrt bil i några dagar. ![]() /Alexandra |
|
|||
|
|||
![]()
På paros finns det en vattenpark med restaurang o bar som e kul för hela familjen och inte särsklit dyrt.
Det finns även go cart-racing, båda aktiviteter ligger strax utanför paroikia på vägen till naoussa. Ha en härlig semester, jo |
|
|||
|
|||
![]()
...glömde även att nämna pounda där de har olika vattensporter o dykning....
|
![]() |
|
|