![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack tack ![]() Metsovo var verkligen en speciell by. De som bor där verkar att trivas, och stannar kvar. Om jag inte missförstod så verkar de vara relativt välbeställda i byn oxå? Jag hade gärna stannat där någon timma ytterligare. Jag gillar oxå väder! Speciellt åskväder! Förra året på Kefalonia så kom det 2 rejäla åskväder på natten/tidig morgon. Jag och dottern var tvungna att gå upp ur sängarna och se på skådespelet! Och det bästa av allt är ju att det är gratis! ![]() Ja, Parga har mycket att erbjuda. Vi hann ju inte riktigt med allt på listan. Hade planerat att resa ner ett par dagar till Lefkas västkust oxå, besökt Sivota mm, men vi får vara nöjda ändå. Så mycket som vi gjorde har vi nog aldrig tidigare gjort på någon greklandsresa. //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för en fin och informativ rapport. Ni hann verkligen med mycket. Har ofta tänkt på det där med Meteora och om man har höjdskräck. Min man brukar totalvägra att komma någonstans om man måste klättra uppåt. För mig varierar det, beror lite på vilket sätt det är högt. Men det är ju säkert en väldigt fin upplevelse.
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hej Anne, Tack ![]() Det var kanske inte så farligt egentligen. Man vänjer sig vid höjden. Det värsta var nog stressen från en del besökare i kombination med fysisk ansträngning och höjd. Undviker man "rusningstid" så går det säkert bra! (Jag klarade ju detta ![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Samma här! Kolla två åskradar fler gånger varje dag under vår/sommar/höst och hållet alltid tummarna att det ska åska där jag är.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Nu i Parga så var det ganska "tama" åskväder. Men på Kefalonia och Skiathos har jag upplevt flera riktigt rejäla åsk-oväder! Gratisunderhållning som jag brukar säga! ![]() //Conny ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åska kan ställa till mycket....
För några år sen hemma hos oss,slog ner så bilen börja tjuta Våran Putte-klippare,poooff! Min dator Inge roligt alls😡 |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Oj, det var tråkigt ![]() Nu i maj i år så satt vi och tittade på finalen i Eurovision på TV:n. Åskan var på väg bort lät det som.... men då kom det där sista, riktigt vassa nedslaget, inte långt från vårt hus. -Och då var det good bye med den. Det small tom till i tv:n när den drog sin sista suck! Men likadant här, den hade ett antal på nacken... //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Men i Parga har vi aldrig upplevt åska. |
|
|||
|
|||
![]()
Vilken härlig läsning! Jag längtar till Parga så att det nästan gör ont!
|
![]() |
|
|