![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Men å andra sidan vad mycket tomrum att fylla inför hemresan ![]() Citat:
![]() min klädlista kommer nog att se ut så här: 3 "vardagstoppar" (inga linnen dagtid, mina axlar får nog sol tiden jag tillbringar i bikini...), 1-2 "fintop", 1 tunn långärmad tröja, 2 shorts, 1 kjol. Åker i ¾ byxor och lite tjockare tröja och sandaler typ Teva Kanske klämmer jag ner ett linne och ett par skor till. /Marianne |
|
||||
|
||||
![]()
Det värsta är ändå när fyra par simfenor ska med...
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag håller med, då jag är ganska liten så tar inte mina kläder så stor plats, men skorna (!) och sakerna typ, necessär, smink, solkräm, POCKET (som man lämnar kvar på vägen för visso), "sjukhusnecessären" osv.
En sak som jag tycker är lite krånglig är badhandduken, jag vill gärna ha en stor sådan, men då tar den liksom halva ryggsäcken ![]() Hur är det egentligen med kvällstemperaturen i Kykladerna i slutet av maj till slutet av juni? Kan det bli kallt när man åker moppe till stranden förresten? Kanske det räcker med en typ lite tjockare tröja, 2 tunna cardigans och kanske en skjorta som även kan utnyttjas om man skulle råka bränna sig... Nicki: Kan inte barnen ha varsin liten ryggsäck typ skolryggsäck eller dylikt där de har sina egna leksaker och gosedjur, då kan de ta med sig så mycket som får plats ![]() ![]() Mkh: 16 skor!!! Ja det blir många par det, hoppas för eran skull att fötterna är små då ![]() Snart bär det iväg! /Alexandra ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kvällarna kan vara kalla och blåsiga i kykladerna. För några år sedan upplevde jag en riktigt kall vecka där tavernorna i Santorini hade gasolvärme och plastskydd runt serveringarna. Natten innan dottern skulle anlända precis vid månadsskiftet maj/juni kurade jag under täcket på Pension Sofi på Naxos och uteserveringarna var tomma. Nästa dag vände det men även under våra 10 dagar på Amorgos var det en del kalla och blåsiga kvällar fast vi då var en bit in i juni. Kanske det var ovanligt kallt det här året. Jag saknade min fleecetröja vid flera tillfällen.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Usch då det låter inte roligt, jag hoppas att det blir bättre än så, annars får vi väl kanske dra oss längre söderut i hopp om lite värme...
|
![]() |
|
|