![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kan inte åka utan SNUS
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Ska genast gå och se om jag kan tanka över lite vin i min kudde ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Resevattenkokare, hårfön, plattång och ladyshave är "apparater" som måste med...euroshoppers snabbkaffe klarar jag mig inte utan och mjukost på tub brukar jag också packa ner
![]() Vinglas och likörglas av hårdplast har jag med om jag inte säkert vet att det finns i lägenheten...gillar inte att dricka sådana drycker i vanliga glas eller koppar ![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() In vino vipera |
|
||||
|
||||
![]()
Jag håller med om att badrummet alltid blir så blött och aldrig finns det en golvtrasa heller. Så jag har börjat ta med gamla handdukar eller uttjänta badlakan att torka golvet med och ha som "dörrmatta". Som jag sen lämnar kvar förstås...
Min egen kudde tar jag med, jag har svårt att sova borta och är väldig kinkig med huvudkudde så det ger en större livskvalite. Korkskruv, kaffefilter-och tratt, kaffe, resevattenkokare. Värmeljus och tändstickor. Ficklampa. Mjuk kökshandduk och diskmedel för skonsam rengöring av glasögonen. /Britt, 43 dgr kvar ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Wilma-guiden "Öluffa i Grekland" och Vagabonds "Aten och Greklands öar", eftersom planeringen och drömmarna är halva nöjet för mig! Bra oxå om man plötsligt vill ändra sin planerade rutt
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Apropå att ta med sig reseguider, har provat några stycken olika...
Har två guider för Grekland. Den ena är Aten och Kykladerna från Vagabond och den andra är Kreta topp tio från Sreiffert. Guiden om Kykladerna tyckte jag inte var nåt vidare, men däremot Kreta topp tio tyckte jag var en höjdare, och den förhöjde garanterat min resa! Har förresten testat Jannes Chaniaguide och den kan väl få 7 av 10. |
|
||||
|
||||
![]()
En sak som jag hittills aldrig haft med mig, men ska ta med nästa gång är en termometer som kan visa både i luft- och vattentemperatur. Det hade Cia när vi var på Karpathos och det var riktigt roligt att veta exakt hur varmt det var, särskilt i vattnet.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ha, har förresten en grej som jag fetlätt ska ha med mig!!
Köpte en klocka med inbyggd kompass, höjdmätare, termometer, barometer och annat kul och (o)umbärligt! Hahaha! vem vill inte veta om det ska bli fint väder när det säkert finns 3% chans att det ska regna! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Böcker är ett måste i min packning och ett par extra glasögon. Numera när jag har två att matcha till olika kläder så finns det automatiskt ett par i reserv. När kudden är hård sover jag på en hopvikt tröja. Överskottsvattnet i duschen får städerskan fixa, ryggen klarar hårda madrasser även om den knorrar lite och kaffe, vattenkokare och annat smått och gott finns alltid på plats.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har med mig Wilma guiden, alltid kul att läsa om nya öar man ska till när det inte blir de som ingår i planeringen framförallt... Solglasögon klarar jag mig inte utan. I år tänkte jag även ta med mig en fönsterskrapa och jag blev väldigt sugen på att ta med mig en termometer, alltid lika kul att veta hur kallt/varmt det är i vattnet te x. Tack för tipset Eva!
/Alexandra |
|
|||
|
|||
![]()
Termometer brukar vi ha med oss.En gång hade vi den sittandes mot väggen på en solig balkong på Kos hela dagen.När vi på eftermiddagen kommer hem och ska sätta oss i liugn och ro med varsitt glas kall Retsina så får min man för sig att han ska kolla hur pass kall Retsinan var,,det blev för stor omställning för den termometern.
![]() |
![]() |
|
|