![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hade jag noterat denna bildgåta när det begav sig hade jag kunnat svaret omedelbums!
Familjen har lägenhet i Murren och vi åker dit varje sportlov för en veckas härlig skidåkning. Ibland blir det en vecka på sommaren också för vandring i fantastisk natur, James Bond (George Lazenby) var helt riktigt här, på Schiltorn, och charmade damer i en film. Lauterbrunntal som skär 800m ner mellan Murren och Wengen anses av många som en av de vackrtast platser man kan besöka i Europa. Stupet ner, Murren ligger verkligen på kanten av detta, utnyttjas flitigt av våghalsiga Base-jumpers. Inte alltid med lyckat resultat. Dödsolyckor inträffar :-( Denna by är väl värd ett besök! Edit: Toppstationen som syns på andra bilden heter Birg - i bakgrunden ser man Eiger, Mönch och Jungfrau som tronar över Wengen! Senast redigerad av SteffTee den 2021-01-29 klockan 18:37. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack SteffTee för kompletterande information!
Bilderna och besöket där för mig är daterat 1986, så det är några år sedan och har säkert hänt en del. Återvände några år senare med familj med tre barn för att låta dem uppleva utsikten. Tyvärr var väderförhållandena usla så det fick stanna vid en övernattning på Interlakens Camping i ösregn och en snabbvända till Murren. Besök på toppen var meningslöst pga dimman. Masse |
![]() |
|
|