Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-08-19, 19:47
Faestis Faestis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ni som är i/varit nyss i Grekland!

Hårdare restriktioner för "ovaxade" skulle ju jag önska att det blev i hela världen. Även här i Sverige! Hur ska det annars kunna bli stopp på spridningen när vi hela tiden ger viruset möjlighet att få fäste o mutera vidare!?

//Faestis
Svara med citat
Gammal 2021-08-20, 10:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Faestis Visa inlägg
Hårdare restriktioner för "ovaxade" skulle ju jag önska att det blev i hela världen.
Tennisspelaren Stefanos Tsitsipas är en av Greklands kändaste idrottsmän. Han är rankad trea i världen och är en stor förebild och påverkar många människor. Han sa så här i ett uttalande i förrgår:

"Jag är inte emot vaccinering, men jag ser ingen anledning för någon i min ålder att vaccinera sig - vaccinet har inte testats tillräckligt och det har biverkningar - så länge det inte är obligatoriskt kan alla bestämma själva".

Uttalandet har skapat en stor debatt i Grekland eftersom det kan få unga människor att inte vilja vaccinera sig.
Svara med citat
Gammal 2021-08-20, 18:50
Faestis Faestis är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Tennisspelaren Stefanos Tsitsipas är en av Greklands kändaste idrottsmän. Han är rankad trea i världen och är en stor förebild och påverkar många människor. Han sa så här i ett uttalande i förrgår:

"Jag är inte emot vaccinering, men jag ser ingen anledning för någon i min ålder att vaccinera sig - vaccinet har inte testats tillräckligt och det har biverkningar - så länge det inte är obligatoriskt kan alla bestämma själva".

Uttalandet har skapat en stor debatt i Grekland eftersom det kan få unga människor att inte vilja vaccinera sig.
Men sååå galet! Den sista idioten är ännu inte född......

/Faestis
Svara med citat
Gammal 2021-08-22, 10:18
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Nyss hemkommen från en fantastisk resa. Det kändes precis som vanligt. Enda "fördelen" var ju att det inte var packat på stränder och restauranger, då de hade mindre turister än vanligt. Det vara bar nåt enstaka etablissemang som inte var öppet.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2021-08-22, 13:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Nyss hemkommen från en fantastisk resa. Det kändes precis som vanligt.
Det är lite konstigt. Jag har hört samma sak från andra. Men jag tror att mycket är som vanligt på just Karpathos.
Svara med citat
Gammal 2021-08-22, 15:16
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det är lite konstigt. Jag har hört samma sak från andra. Men jag tror att mycket är som vanligt på just Karpathos.
Ja, det mesta är nog som vanligt, men det betyder inte att man kan slappna av och strunta i restriktionerna. Munskydd inomhus och i trängsel är det som gäller. Jag såg ett inlägg från Karpathos Astynomia, polisen, att de hade bötfällt ett antal personer som inte hade burit munskydd. Så jag kommer inte att riskera något.

Karin
med 12 dagar kvar - förhoppningsvis!
Svara med citat
Gammal 2021-08-22, 17:20
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Ja, själva Greklandskänslan är precis som vanligt, det kunde vi konstatera redan när vi var här en månad sammanlagt förra sommaren. Det behöver ingen oroa sig för. Men att följa restriktionerna, d v s munskydd på där det ska vara på, håll avstånd och använd handspriten som finns överallt är absolut inget som förstör, tro mig. Jag är hellre här med restriktioner än inga alls.

Celbe
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:01.