![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hårdare restriktioner för "ovaxade" skulle ju jag önska att det blev i hela världen. Även här i Sverige! Hur ska det annars kunna bli stopp på spridningen när vi hela tiden ger viruset möjlighet att få fäste o mutera vidare!?
//Faestis |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Jag är inte emot vaccinering, men jag ser ingen anledning för någon i min ålder att vaccinera sig - vaccinet har inte testats tillräckligt och det har biverkningar - så länge det inte är obligatoriskt kan alla bestämma själva". Uttalandet har skapat en stor debatt i Grekland eftersom det kan få unga människor att inte vilja vaccinera sig. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() /Faestis |
|
||||
|
||||
![]()
Nyss hemkommen från en fantastisk resa. Det kändes precis som vanligt. Enda "fördelen" var ju att det inte var packat på stränder och restauranger, då de hade mindre turister än vanligt. Det vara bar nåt enstaka etablissemang som inte var öppet.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Det är lite konstigt. Jag har hört samma sak från andra. Men jag tror att mycket är som vanligt på just Karpathos.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin med 12 dagar kvar - förhoppningsvis! |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, själva Greklandskänslan är precis som vanligt, det kunde vi konstatera redan när vi var här en månad sammanlagt förra sommaren. Det behöver ingen oroa sig för. Men att följa restriktionerna, d v s munskydd på där det ska vara på, håll avstånd och använd handspriten som finns överallt är absolut inget som förstör, tro mig. Jag är hellre här med restriktioner än inga alls.
Celbe |
![]() |
|
|