![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Själv var jag på flera resor under ganska många år utan att någonsin känna av några allergiska reaktioner - tills jag plötsligt i juni för två år sedan drabbades, och sedan även i höstas. När man plötsligt drabbas, trots att man varit där förut utan att känna av sin allergi, beror det troligen på att man inte reagerar den eller de första gångerna man kommer i kontakt med allergena pollen som man inte utsatts för tidigare (allergier funkar ju så, de utvecklas först när man kommer i kontakt med det man sedan reagerar mot) men till slut blir det för mycket för kroppen att ta hand om - och då kommer plötsligt reaktionen. Jag vet ingenting om vilka allergena pollen som finns i Grekland vid olika årstider. Men de finns, förmodligen i större utsträckning än här i vårt kallare och mindre växtrika klimat. Så ta med mediciner och använd dem om de behövs. Det är den enda vettiga ni kan göra! Och om han blir riktigt dålig så finns det alltid duktiga läkare i närheten - läkare som inte ovana vid pollenallergier! (Vi tittade förresten på två jättesöta kattungar häromdagen och två av mina barn blev dåliga... det är inte roligt... ) |
|
|