![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Himla tur att ni kollade biljetten. Inte kul att på flygplatsen upptäcka att man inte har ngn hemresa... Vi var med om en liknande grej, men det var vi som höll på att klanta till det. Vi hade varit runt på Kreta i två veckor och skulle flyga hem från Heraklion. Så för sista natten, tog vi in på ett mysigt ställe vid havet i Agia Pelagia. Ja, det kostade lite, men det var ju bara för en natt. Vi badade lite i havet och slappade. Vi hade även avtalat med värden om att behålla rummet lite senare dagen efter, då vårt flyg avgick väldigt sent. Duschad och klar inför kvällens middag, satte jag mig på balkongen med en nyöppnad kall. Då ropar min kära hustru "Vilken tid var det planet avgick i morgon?". Ja, jag hade jag inte hundra koll så jag kollade upp. Och visst datumet stämde och tiden med. Det avgick ju sent - 00:05. Helt plötsligt går sanningen sakta upp för mig. Det är ju I NATT!!! Resignerad släntrar jag bort till badrummet, där min fru står och fixar sig tillsammans med ett glas vin och säger "Packa grejorna. Vi åker om ett par timmar" ![]() Den chocken. Jag kunde ju givets inte dricka min kalla, för hyrbilen skulle ju lämnas på flygplatsen. Middagen blev en hastigt undanstökad historia. Inte alls den avslutningsmiddag vi planerat, där vi skulle sitta uppe sent och se på stjärnorna och sammanfatta våra fantastiska veckor. /Netwolf |
|
|