![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Alala. Svar på din fråga: Det är bara ett språkligt infall! Jag har varit 5 ggr i Portugal och uppskattat semesterveckorna, framför allt de på Madeira!
Vi blev förvånade över tavernaägarnas resa just till Portugal och kunde tipsa dem om några maträtter, som vi fortfarande minns med uppskattning. Vi ska fråga dem på söndag, då de öppnar tavernan igen, hur de uppskattade resan. / Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för kommentar!
![]() Ha en fin december! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Jannis!
Jätteroligt att läsa det du skriver! Maris |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för era positiva inlägg!
Utan gästarbetare stannar Grekland (åtminstone Kreta). Detta år är det få pakistanier, som kan komma hit. En alban eller arbetslös grek kan få 45 € för ett dagsarbete (svart) och då kan arbetsgivaren kräva mer än 8 timmar. Det känns i axlarna. Någon uppgift angående ersättning till ungdomar som vaccinerade sig, har jag inte. Det är möjligt, det bara blev ett förslag. I vårt område Lasithi är antalet vaccinerade bland det bästa i Grekland och nu blir pressen ännu större. Idag kom mer pengar från Aegean, så de sköter sig bra. Snart är hälften tillbaka! / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Tack, Jannis, för din månadsrapport! Så roligt att läsa om era upplevelser och kretensiskt vardagsliv. Som så många här på forumet har jag svår längtan efter allt grekiskt efter två år, det hjälper lite att läsa...
Catlady, som längtar och saknar....... |
![]() |
|
|