![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla snälla ord ni ger mig! Att få respons för det jag skriver vid mina resor gör att jag tycker det är roligt att fortsätta.
Igår tog jag en promenad till andra sidan bukten, till Xilokeratidi. Trots lite värk i knäna är jag nyfiken på om det har förändrats och vandrade på. Från att vi har haft vindstilla i över en vecka (vilket är väldigt ovanligt för Amorgos) har nu vinden kommit igång så smått. Halvvägs dit tog vinden tag i mig då och då och jag fick hålla i hatten. Men på andra sidan blev det stilla. Jag tror att ett par hotell har tillkommit där och ett av hotellen har satt ut solstolar på sin del av kajen. Jag tror att Katapola-sidan har behållit sin genuinitet och vardagstillvaro på ett bättre sätt. Jag tror att jag har fotat allt som finns här i Katapola genom åren, men ser alltid något nytt fastän inget har förändrats. Dessa underbara skymningar och gryningar, Express Skopelitis avgångar på mornarna och ankomster på aftnarna kan jag fota hur många gånger som helst. Dom blommor/växter som ägarna vårdar så aktsamt, ja det finns hur mycket som helst att fota. Så nu kommer ett ax av bilder från gårdagens promenad. Birgitta. |
|
|