![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack än en gång för er respons! Roligt att du känner igen dig på en del bilder Kerstin
![]() Jag kanske måste förtydliga mig lite angående vädret De flesta dagarna här har varit precis som de brukar vara såhär års ca 18-19 grader i skuggan Ibland nästan vindstilla och ibland blåsigt Kvällarna har dock varit något kyligare för vinden har inte mojnat som den vanligtvis brukar göra Det ÄR dock en väsentlig skillnad mot tidigare år Vi har haft dagar eller rättare sagt dygn med en enorm blåst Som sig brukar är det mestadels nordanvind så här på våren och sommaren och med så stark blåst blir det iskallt emellanåt Igår mötte vi en man som vi känner och har en fin trädgård där han odlar det mesta Han var förtvivlad och sa att allt var förstört efter senaste dygnens oväder Det var kanske överdrivet men han var mycket bekymrad över vädret Det är såklart bättre inne i Chora Dom visste ju hur man skulle bygga husen förr Sedan är det, och det är nog det värsta, så oerhört torrt i naturen Många bönder har fått sin skörd förstörd Djuren har inte alls lika stor tillgång till färskt bete som de brukar ha så här års Vår vän Yiannis tror att han får mycket sämre med honung eftersom det blommar så lite på ängarna Många oroas över väderleken Nu kom det ju otroligt mycket regn med åska blåst men det räcker inte och det förstörde mycket också Jag sätter in lite fler bilder senare //maji ![]() |
|
|