![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hade skrivit en så mycket …förhandsgranskat …skrivit. Sen lade jag ifrån mig paddan för lunch. Och nu är allt borta. Finns det inget sätt att få tillbaka skriven text …
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Masse! Tack för din omtanke. 💕 🙏 Självklart hoppas jag att vi ses igen. Var och när vill vi inte veta - då blir det ingen överraskning.
![]() Att skriva reseberättelser får gärna andra göra. Att varje dag skriva var, och vad vi ätit, vad det kostat, och vad vi gjort under dagen är inget för mig. Själv skriver jag gärna små kåserier/reflektioner som: i Sverige har vi majblommor, på Tilos majbaggar. Varje år vid den här tiden kommer först bruna avlånga skalbaggar flygande. Dagen efter ligger de döda på balkonggolvet. När mörkret lagt sig kommer ett annat gäng: små och svarta och som dras mot tända gatlampor och upplysta tavernor. Först kommer en liten bagge krypande på bordet, sen kommer kommer fler och fler … snart kommer du likna en🐞 om du bär en röd tröja. När man på tavernan upptäcker baggarna släcks all belysning, och vi får äta i skenet av några svaga speciallampor. För att inte detta också ska försvinna slutar jag skriva här … |
|
|||
|
|||
![]()
Tack snälla Sjöborren för att du skriver!
Tråkigt att allt försvann.... men det där med skalbaggarna har jag varit med om ![]() ![]() Minns ett middagsbord i Plaka, Aten, som på bara några minuter blev helt svart av en krälande massa, USCH! Vi fick flytta inomhus och fick ny mat (fattas bara annat!).... Catlady, som inte är så förtjust i insekter i maten...... |
|
||||
|
||||
![]()
Trevligt att få höra lite från fina Tilos när ni kommer dit 👍
//maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det där gänget, små och svarta, har vi varit med om endast på Tilos.
Plötsligt släckte tavernan alla lampor! Vi frågade om vadan???? Ja, det var dom där små ettriga som kom flygande. Sen försvann dom, troligen till en annan taverna och vi fick dricka vår ouzo med tända lampor igen. Birgitta. |
![]() |
|
|