![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag har för mig att jag har läst att stranden i Myrties består av singel och sand medans den i Masouri är enbart sand, stämmer det? Citat:
Benen hos en 4-åring och en 8-åring kan vara väldigt trötta på kvällen! ![]() 27/7 bär det iväg, 23 dagar i Grekland. ![]() /Jonas |
|
|||
|
|||
![]()
Og hvorfor ikke ta med barna til den lille stranden på Telendos? Vakker tur med båt dit, bare 5 minutter fra Myrties oversiktelig sted, ungene kan ikke gå seg bort (det er for lite), hyggelige tavernaer for siesta eller middag. Kanskje vi ses?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Min flicka var 7-år första gången på Kalymnos. Då bodde vi på ett hotell i Massouri som hade pool, och det var skönt. Vi badade några gånger i havet, men som många barn föredrog hon poolen istället. Vi var ute på kvällarna ibland ganska sent,både i Massouri och Myrties men hon var aldrig uttråkad. Barn får så mycket uppmärksamhet av Kalymnierna, många ställen har också spel man kan roa sig med.
Förra året bodde vi i Myrties, (9 år var hon då)det blev mest bad i pool då med, men stranden i Myrties tycker jag är helt ok, liksom Massouristranden. Det är ju gångavstånd överallt, och ska man ta sig lite längre så brukade vi stanna till på något ställe på vägen och ta glass eller dricka. På tisdag sticker vi igen och då ska vi bo i Melitsaha, det blir lite längre att gå till våra stamställen, men man har ju ingen brådska ![]() Hoppas ni hittar något trevligt ställe! (Vilket jag tror ni gör) MVH Mia ![]() Senast redigerad av inkfish den 2006-05-21 klockan 14:33. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Ingen som har några rekomendationer på hotell med pool i rimlig prisklass? Jag har fått svar från Fatolitis Studios som verkar helt ok, men verkar ligga strax norr om Massouri. Ägaren skriver enligt nedan: "We are very close to Massuri. About 4-5 minutes easy walk. We are right below the main road." Någon som känner till Fatolitis Studios? /Jonas |
|
|||
|
|||
![]()
Kan det være Fotini, mon tro? Vet ikke om der er pool. Men om det er Fotini, ligger det ganske nært 'hovedgaten' og beskrives i bl.a Lonely Planet som 'cosy'. Skal bo der selv i sommer, håper det er bra, lovet ac og havutsikt. Rimelig mht. kostnader. 4-5 minutter å spasere til Myrties. Og det er jo ikke et stort sted, tvert i mot.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, Fatolitis och Fotini är inte samma hotell.
De ligger i varsin ände av byarna Myrties/Masouri. Fotini ligger närmast åt Potheahållet och Fatolitis på vägen mot Arginontas och Emborio. Vi vet tyvärr inte hur Fatolitis är att bo på, då vi bara passerat stället med moppe. R ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan
Om man önskar långgrunt och fina sandstränder kan man ju alltid göra en dagsutflykt till den lilla ön Pserimos. Den ligger mellan Kos och Kalymnos. Dit går det båtar varje dag kl. 09.00. Annars tycker jag att det är barnvänligt på Kalymnos (förutom Pothea då). Åse som åker om 21 dgr. |
|
||||
|
||||
![]()
[INDENT][quote=Aase]Hejsan
Om man önskar långgrunt och fina sandstränder kan man ju alltid göra en dagsutflykt till den lilla ön Pserimos. ÅÅHHH den ön var jag på 1980 med mina barn ...då 10 o 13 [/INDENT] |
![]() |
|
|