![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hur långt ut på Kusten är ni?
Ageia Marina? Har ni besökt minnesmärket vid Maleme? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ja vi bor i Agia Marina. Lite på höjden i äldre delen. Bara mindre hotell och privata hus. Några mysiga restauranger, en affär med färskt bröd varje dag. Neråt huvudgatan är utbudet stort. Vårt boende är familjeägt och väldigt hemtrevligt. Vi var och tittade i Maleme för många år sen. Tyska "kyrkogården" mm. Annars...väldigt varmt med 27 i skuggan. Bytte "mettalicavespan" mot en bil och åkte till Kalives i dag på morgonen. Strosade i lilla byn som är full av gamla bevarade hus och har en atmosfär av grekisk stillhet. Solen gas(s)ade på så vi spenderade några timmar på stranden och i det 23-gradiga havet. Super!! Nu sitter jag i skuggan på balkongen med en ouzo och klingande isbitar i glaset. Ser berg, fåglar, träd och blommor som inramar dagen som har varit så härlig. Det doftar mat från nån taverna. Snart neråt havet för kvällssittning, solnedgång och middag nån stans. Suck!!..va gött det är att få me' ![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Lyckliga du, Kajja!!
Kreta "levererar" alltid, är lite (mycket ![]() Tänk, doften av nybakat bröd i ottan, gå och köpa sig ett varmt ljuvligt bröd till morgonkaffet, sitta på balkongen och bara vara....... Ack, längtar så det gör ont i själen........ ![]() Catlady |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ha det fortsatt gött! Masse som är mycket avis |
|
||||
|
||||
![]()
Om ni har blivit med bil tycker jag att ni ska åka till Mikis Theodorakis grav i Galatas. Det blir en fin upplevelse lovar jag!
Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Annars..är priserna ute nån € mer..inget märklig i dessa tider och fortfarande mycket billigare än hemma. För "metallica" 6 dygn varav en dag med bil betalade mannen 172€ på Golden Bikes. Om det är bra eller inte siar de vise, så det tyckte mannen. På "vår strand", en vespatur bort, är solsängar m parasoll forfarande gratis om man tar en öl, kaffe eller nåt. Snart ska vi upp på höjden och äta. En fantastisk utsikt över hela chaniakusten med "getön"! Åter igen..en solnedgång man kan betala för. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt att ni njuter så bra Kajja! Kreta har ju så mycket att bjuda på så det blir alltid något kvar för nästa gång.
Vet inte hur många dagar ni har kvar där men hoppas njutandet fortsätter för fullt! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är det time att lämna fina Kreta för den här gången. Vi har haft det så härligt! Tycker det var mycket mindre turister nu denna försommar. Medelåldern var på en något högre nivå än annars. Tack alla ni som kommenterat och läst🩵🇬🇷
/ Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack själv för rapporter från en av mina älsklingsöar!
Om en vecka tar jag över rapporterandet, även då från Amorgos. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack, Kajja! Alltid roligt att läsa om härliga Kreta.
Ha en trevlig resa hem.... Birgitta, ser fram emot mer från Amorgos. Kalo taxidi och ha det så bra!! Catlady ![]() Senast redigerad av Catlady den 2024-06-02 klockan 13:27. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Kajja för roliga rapporter ifrån ditt älskade Kreta Alltid roligt och intressant att läsa dom
//maji ![]() |
![]() |
|
|