![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu är undantagstillstånd utlyst för Santorini. De senaste tre timmarna har det varit 23 skalv.
Läs mer här. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Usch och fy! Stackars öbor i området, måste vara hemskt att känna jorden under fötterna skaka hela tiden!!!
![]() Undantagstillståndet är nog bra på flera sätt, inte minst eftersom många lämnat hus och hem. Det finns ju, tyvärr, bovar och banditer som kan ta tillfället i akt och stjäla..... De bryr sig inte, se bara vad som hände efter bränderna i Californien!! Catlady 🐈 ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag följer utvecklingen på Amorgos i många sociala media. Samt tänker på invånarna.
Men Santorini är den ö som verkar ha det värst. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Här är en uppföljare till förra videon av samma geolog som visar det händer just nu med alla jordbävningar:
https://www.youtube.com/watch?v=YWh8_k7qKRU |
|
||||
|
||||
![]()
Uff, det börjar komma när nu. Den blå är från igår...
![]() ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Är det bara jag som är inne å tittar på jordskalvskartan?
Att det aldrig tar slut nångång🤔 Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har slutat titta.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Pia: jag tittar också på jordskalvskartan dagligen och visst, det skakar både här och där men magnituderna (styrkan) har gått ner. Vi får komma ihåg att Grekland alltid har haft mycket jordbävningar men då hade vi inte den intressanta kartan att titta på.
OM, Gud förbjude, det vore mer än vanligt skulle grekiska myndigheter varna! De är vana vid detta "fenomen"! Tror nog att många av oss trogna greklandsresenärer redan har upplevt jordbävningar utan att märka/notera det...... ![]() Catlady 🐈 ![]() Senast redigerad av Catlady den 2025-03-27 klockan 19:23. |
|
|||
|
|||
![]()
Att det gått ner ser jag också men ikväll var det ett på 4,5 utanför Santorini
Jag har varit med om ett rejält här hemma,lät som en långtradare var på väg mot huset,for genom huset och ner till Sundsvall,där min mamma bodde på våning åtta Det hade svajat ordentligt hos henne.Riktigt otrevligt.. Pia |
![]() |
|
|