![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Inte jag, av den enkla orsaken att jag aldrig har varit i centrala Aten. Men väääldigt många bilder därifrån har jag sett.
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kan ha, men det var jädrigt länge sen jag var i Aten. Och ännu längre sen jag satt på nån bar där...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Uderbar bild.... Det är en symfoni av färger!
![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Där har vi suttit …
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
O ja, de serverade en alldeles förträfflig Kir Royale
![]() Catlady 🐈 ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jodå, där har man suttit länge på kvällarna ... mycket god ouzo har de.
![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Jag åker helst inte till storstäder så därför har jag inte varit i Aten.
Jag är allergisk mot folkmassor, höga hus, boutiquer och bling-blingbarer. Finns säkert massa mysiga ställen där som jag kommer att missa pga det... / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nej den baren har vi inte besökt. Men härliga minnen från Plaka har vi ändå.
Ett sådant var när vi bänkade oss på en taverna i Plaka 2006 för att följa Eurovision på deras tv. Carola var med för att försvara de svenska färgerna. Det blev en låååång kväll och mot slutet var vi de enda gästerna kvar på tavernan. Då hade krögaren under de senaste timmarna av denna långa kväll helt oombedd varit mycket flitig med att bära in flera krus vitt (retsina) för oss att klyva. Så snällt och generöst tänkte vi!!!!!!! ![]() När kvällen var slut och blivit sen natt var det blåvitt som hade vunnit. Nej nej nej .... inte Grekland utan Finland var det som med Lordi bärgade segern. Och vi ???? ......... ja vi knallade tillbaka till hotellet efter en förvisso mycket trevlig kväll men efter att ha fått notan också med en insikt om att det inte var enbart generositet som präglat krögarens beteende. ![]() Masse |
![]() |
|
|