Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2025-05-15, 13:04
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Koroni 2025

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Men nu kan vi ta en liten vandring upp till fästningen och klostret i Koroni.
Tack snälla Anne för fantastiska bilder! De visar verkligen hur otroligt fint det är däruppe.
Svara med citat
Gammal 2025-05-15, 19:46
Catlady Catlady är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Wow.... vilken trädgård!! Och vilken utsikt, så vackert.....
Grekland som alltid (nästan ) är så härligt....! Finns ju några få undantag...

Tack, Anne, så roligt att se och läsa!

Catlady 🐈
Svara med citat
Gammal 2025-05-16, 12:42
Susies avatar
Susie Susie är uppkopplad nu

Reg.datum: mar 2005

Jeg tilslutter mig. Hvilke fine billeder Der ser jo fantastisk ud. Tak fordi du deler
Svara med citat
Gammal idag, 08:55
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Tack för kommentarerna!

En liten fortsättning hinner jag med idag. Vi hyrde bil för en dag. Bilen var en Dacia och fick väääldigt låga poäng av min man som var chaufför. Men alla vi 4 fick plats och vi kom fram dit vi skulle.

Först körde vi till Methoni för att besöka fästningen. Det var ett stort område så går inte att fånga i en bild. Inträdesavgift fanns, kommer inte ihåg vad det var, men vi såg tillräckligt gamla ut och fick pensionärsrabatt, möjligtvis var det då 3 €/person. Ett besök hit rekommenderar jag om man är i området.

Efter strosandet på fästningsområdet vilade vi oss med lite dricka på en taverna vid stranden, alldeles bredvid fästningen. Sen körde vi vidare till Pylos. Pylos verkade betydligt mycket livligare än Koroni eller Methoni, mera som en riktig stad om man kan säga så. Så väldigt mycket såg vi ju inte, gick omkring lite och åt lunch.

Sen körde vi till Voidokilia beach. Inte för solbad eller simning utan bara för att se platsen. Vägen dit var smal och krokig, väl framme blev vi överraskade att det var så pass många bilar där. Tur att vi inte fick något möte på den smala vägen. Undrar hur det är i högsäsong? Detta har kanske blivit ett ställe dit "alla" skall och det är ju lite tråkigt. Min bild visar ju inte riktigt bra hur stranden ser ut, men visst var den fin. Om jag skall hit på nytt någongång får det nog bli på vintern.

Vi trivdes inte länge i Voidokilia utan vände näsan tillbaka mot Koroni. Chauffören var törstig ovh ville ha en öl.

/ Anne
Svara med citat
Gammal idag, 09:59
Fältjäntan Fältjäntan är uppkopplad nu

Reg.datum: sep 2015

Låter som en fin dag. Problemet med att habil är ju att man inte kan tanpt gott att dricka. Förstår chauffören törst efter öl.
Kerstin
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:08.