![]() |
|
||||
|
||||
![]()
"Näsan domnar"
![]() ![]() / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åh, jag gillar detta!! Nessum Dorma är min absoluta favorit bland klassiska låtar - och nu gör Kaj sin version med Nissan Bromsa/Näsan Domnar !! Härreguud så bra
![]() ![]() /Ulla ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nåja, nu fortsätter vi med bastubadandet.
![]() ![]() / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jaaa,heja heja😀
Så vanliga,så duktiga och så o eurovision Men precis vad vi behöver…. Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tyckte att framförandet var ännu bättre än i Mello. Det enda jag inte gillar är all pyroteknik, men det använder alla bidrag verkar det som. Vi har bara sett de sex första bidragen, och av de sex gillade vi Estland mycket (och KAJ förstås), och vi tror att Estland blir en svår konkurrent till KAJ.
Vi har bastu i vårt hus, men vi har aldrig nyttjat den. Förlåt. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Janne, om KAJ vinner måste ni testa bastun.
![]() ![]() Blir sååå spännande i kväll. Själv har jag bara hört Sveriges och Finlands bidrag. Men det kan ju gå hur som helst. Vem vet vem vinner, finns många favoriter och slutresultatet kan överraska. Jag hejar förstås på Erika Vikman också, men mitt österbottniska hjärta slår ju ett extra slag för KAJ. Det svåraste för mig är att hålla mig vaken. ![]() / Anne ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ikväll går jag all in med guldjacka och sverigekeps som den mellonörd jag är.
Jag är inte förtjust i Bastulåten som känns lite barnslig och påminner mig om Östen med röstens Hon kommer med solsken till mig. Lite för klämkäck. MEN endå...Hejja Sverige ![]() ![]() Av nån anledning är Estlands Espresso Maciato min favorit. Den är ju åxå knäpp men på ett annat sätt. Killen har nån slags självdistans till det roliga och det triggar mig. Vinner inte han eller vi så blir det säkert nåt falsettskrikande bidrag bland alla gräsliga låtar som vi aldrig hör igen ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ikväll håller jag tummarna för att våra blåvita vänner i Grekland ger tolv poäng till våra blåvita vänner i Finland, så att att våra blågula vänner i Sverige kan fira segern i Eurovision.
![]() Yksi, kaksi, kolme! Sauna! Eller som vi säger på grekiska: Ένα, δύο, τρία! Σάουνα! |
|
||||
|
||||
![]()
Det blev varken yksi, kaksi eller kolme. Men näljä skäms inte heller för sig
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nä, förväntningarna var kanske lite för höga. Man vet aldrig hur det går i Eurovisionen. En fjärde plats är mycket bra.
![]() ![]() / Anne som fortsätter med bastubadandet ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tyvärr blev det ju inte så.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Israel lär ju ha haft en massiv kampanj i social media. Typ rösta på mig, du kan rösta 20 gånger. Inte alls vackert gjort i synnerhet med tanke på vad de håller på med nu. Tycks vara lätt att påverka folk.
![]() Ni kan kanske testa en annan bastu i stället? ![]() / Anne ![]() |
![]() |
|
|