![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den grekiska tidningen Kathimerini har en artikel om hamnar som inte är anpassade efter dagens stora färjor. Öar som nämns är Paros, Tinos, Naxos och Leros, och ni som har varit där vet hur trångt där är när det gäller färjor och köer till och från färjorna.
![]() Bilden är från hamnen på Naxos, och jäklar så mycket folk där är! Jag vet inte när bilden är tagen, men jag antar att det är nu i augusti när det är flest turister som reser till öarna. Men om man reser med Express Skopelitis (båten till vänster i bild) slipper man alla dessa köer. |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken cool bild!
Jag har reflekterat över hur annorlunda det har varit att åka båt från exempelvis Naxos de senaste åren. Tidigare har det aldrig varit svårt att komma med rätt färja men nu har det varit ett mindre kaos varje gång. Jag har varit glad att jag är van att åka därifrån för det är inte självklart att komma med rätt båt. Vid flertalet tillfällen har det varit stressade och smått förtvivlade människor som stått vid informationsdisken när de väl gått på färjan och insett att de är på fel båt. Samma sak har jag upplevt vid vid hamnen på Santorini. Det finns fållor att stå i, men det har inte fungerat och ibland varit otydligt skyltat. //Ofelia |
![]() |
|
|