![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Lördag
Checkade ut kl 11 och hämtades kl 13, 2 h i solen vid poolen. Fin o stor båt sen en buss på Skiathos. En danska pratade fort o vi skulle gå av vid nr 4 o gå 200m . Varför inte ett Mail eller info lapp? Gick en stund, varför inte en skylt från stora vägen i rätt väg ner med hotellets namn ? Men då måste nån jobba. Gick för långt. Checkar in o kan knappt stänga kylskåpet pga is vägg i frysfacket? Kan vi byta kylskåpet. Nej såklart, då måste ju nån jobba. Fick en handduk o frosta av själva. Tog 4 h. Såg Malmö borta under tiden 😍 Ner på stan, hittar huvudgatan o in i gränderna. Mängder av folk . Äter på ett grillhak och är 1 min från hamnen. Går hem men svänger av för tidigt o hamnar på stora vägen. 15 min ner, 45 min hem. Ficklampa o reflex är bra ha med sig. Söndag. God enkel frukost, sen 200 m till stranden. 20 E för rad 1 o stora mjuka madrasser, vi tar enklare för 15 E. Långgrunt o klart vatten, ser flygplan gå in för landning. Får vänta 5 min på lunchbord . Dyr ouzo 6.5 E glaset. Middagen avnjöts vid bukten på höjden med fin utsikt. Saganaki o giovetsi. Mycket folk för att vara i september, mer än i aug, |
|
|
||||
|
||||
|
Tråkigt om ni inte var så nöjda med Skopelos. Men om vissa saker är viktiga, som närhet till stranden t.ex, så gäller det att kolla ordentligt i förväg. Visserligen går det bussar och det är ju bra, men det kan vara väldigt mycket folk och är ju annars heller inte samma sak som att t.ex ha en kort promenad till stranden. Och det där med dieten, kanske ofta språkproblem så att de inte riktigt fattar vad man vill. Jag undrar lite över det där med glutenfri pizza? Har förstått att det är diabetes som gäller? Kanske så att jag har missförstått något?
Själv gillade jag Skopelos, men det är ju rätt så länge sen vi var där. Och hoppas att ni hade fina stunder i alla fall! ![]() Och Skiathos, hoppas det blir bra, men det där att avfrosta kylskåpet själv. Nä, ni borde ha fått någon kompensation åtminstone.Vet inte hur många dagar ni har på Skiathos, men njut, njut. / Anne
|
|
|
||||
|
||||
|
Känns Skiathos bättre än Skopelos?
|
|
|
|||
|
|||
|
Diabetes 2 gör att man kan inte äta vitt bröd, bla pizza botten. Glutenfri funkar men fullkorn är bättre. Frågade om de hade glutenfri pizza , sa ja men sen nej. Vi bor nu ca 20 min promenad från shopping gatan/ hamnen på Skitathos. Oerhört mycket folk o många britter. Hittat bra lunch hak men tar after Beach ouzo hemma, får 70 cl på supermarket för samma pris som ,2 glas på lunchhak.
Helt ok frukost, bra service , en hund från grann tavernan ingår. Poolen är ca 7x4 m. Igår åt vi middag i hamnen på en italiensk restaurang med fullkorn pasta . Tyvärr 6E i påslag för glutenfri pizza. Jättegod pasta o bra service. Sen besökte vi Admiral Bendow bar, var där 2011. Massa vinyl singel skivor i taket o bilder på 50 tals till 80 tals musiker på väggen. Min Help tröja ger låten innan jag beställt. Mythos o Jack D. Ok pris 13 E . Fanns en Penny Lane skylt med på väggen så den låten spelades med 😍 ”Pappa, varför heter min syster Penny?” - ”Det är mammas favorit Beatles låt.”- ” Åh då fattar jag, tack pappa.” - ” Ingen orsak Yellow Sumbarine” 😂🤣 Närheten till stranden gör att Skitatos vinner med 6-2 mot Skopelos. Lite dyrare dock och Skopelos stad är så vacker. I morgon blir det buss till Koukounaries. Kommer visst på bussarna. Middag i kväll vid vattnet . Stan på torsdag igen o fullkorn pasta |
|
|
||||
|
||||
|
Så kul att läsa dina rapporter, Carle
![]() ![]() Undrar fortfarande var ni bor... Mycket folk fortfarande....jo så upplevde vi det åxå på Kreta. Speciellt att det var väldigt mycket trafik. Ha en fortsatt bra semester. / Kajja
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Verkar som Skiathos skulle vara mera er grej än Skopelos så ha det skönt. ![]() / Anne
|
|
|
|||
|
|||
|
Vi bor mellan busshållplats 4 och 5. Idag tog vi buss till Koukounaries för 3 E. Vilka stora turist komplex det ligger längst med vägen. 2 stora hotell var övergivna. Stranden har solstolar i rad och lång sandstrand. 20 E för solstolar, Kreta tar 7 inkl 2 vatten. Sen inga duschar? ” har gått sönder ” samt ett toabås för alla och på damsidan är 2 av 4 trasiga o 1 av 4 handfat funkar, tror ni tvål fanns? Finns skatteutjämningssystem i Grekland? Eller har dom oljefonden? Nån vill verkligen INTE jobba…….. uselt. Öl 🍺 i riktiga glas 7;5 E i plast bara 6;5 E . Lunch med pappbestick o papptallrik men helt OK. Då…..
4 turist båtar kommer in och släpper av vad det känns som hundratals unga slaver och stranden blir invaderad av gräshoppor. ![]() Drar hemåt med buss och går o shoppar Ouzo, vykort, T-shirt o julkulor samt julpynt. Bara 3 månader till jul 🎄 sista 2 dagarna blir på strand rätt ner från hotellet. Stenstrand o lite sämre vatten, men billigare, öl i glas, porslin o bestick, lugnare o mindre trängsel
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Tack än en gång för dina rapporter!
|
![]() |
|
|