![]() |
|
|
||||
|
||||
|
🇬🇷🎼Greklands bidrag i Eurovision Song Contest. Jag hade inget bättre för mig i tisdags än att se semifinal 1, *gäsp*, men jag vaknade definitivt till här.
https://youtu.be/G0y1sZ4CxaE?is=bw9TiUD0vaGkWEGp Titta vid 2:09 när Mamma 🧶 stickar i takt med musiken och sen kommer en romersk staty till liv, och är det inte Mikael Persbrant i guldbyxorna med? Helgalet, men kul tycker jag, i en annars stentrist tillställning. /Getpinglan 🐐🛎️ |
|
|
||||
|
||||
|
Jag som ALDRIG missar Eurovision såg naturligtvis kval 1 i tisdags.
Greklands bidrag är både bra och dåligt på något vis. Den skakar om mossiga låtar a la 70-talet och sticker ut lite provocerande. Jag gillar den men funderar på om det är med ett visst överseende bara för att det är Grekland💙🤍 Körde en googleöverättning och den handlar om att han vill ha all lyx, bilar, smycken, kläder etc. Sen ska han se till att hans mamma inte ska sakna nånting av allt. Eurovision är en musikbubbla som bara funkar just i bubblan. För mig är det nostalgi, fasa, fest, skratt och minnen av spektakel och åtar som fastnat trots att man aldrig hört dom igen. Jag njuter bakom skämskudden ![]() ![]() "Lätt de paaty biggiin"!!!🎶 / Kajja
Senast redigerad av Kajja den idag klockan 09:31. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ja, eller hur. Såg också igår, och låtarna var riktigt bra, tycker jag, Albanien körde samma tema om mamma - och kom också till final! Och Cyperns var ju bra också, även om jag undrar varför det är så mycket visad "kropp" med i sångtävlingen och bland programledarna? Därför gillade jag mamma-temat. Mammas roll är bla: Sätt på dig ordentligt med kläder. 😀 |
![]() |
|
|