![]() |
|
|||||||
| Visa resultat för omröstning: Hur håller du kontakten med nära och kära? | |||
| Vykort |
|
28 | 26.42% |
| SMS |
|
39 | 36.79% |
| MMS |
|
2 | 1.89% |
| Ringer |
|
27 | 25.47% |
| Ingetdera |
|
2 | 1.89% |
| Mejl |
|
8 | 7.55% |
| Antal röster: 106. Du får inte rösta i den här omröstningen | |||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Hur gör man för att pricka in flera alternativ nu då?
Jag både skickar SMS, ringer o skickar vykort.. de olika varianterna till olika personer i olika generationer.. + att vykortet finns ju kvar som minne efteråt om de som fått dem sparar på dem. Lisa |
|
|
|||
|
|||
|
Jag tycker att ALLA borde skicka FLER vykort!!
Och brev i kuvert, gärna handskrivna. Men jag håller med om att jul- och påskkort; det kan man sluta med. Hur trist är det inte att få smshälsningar från vännerna som de skickat till alla i "adressboken"? Opersonligt, och inte precis något man sparar och tar fram och tittar på igen och igen... MEN jag blir också glad när någon ringer eller om jag får ett riktigt innehållsrikt (betyder inte nödvändigtvis långt) mejl från dem som är borta. Själv hör jag oftast av mig på flera sätt (telefon, mejl, vykort och ibland brev men sällan sms) när vi är ute och reser, jag vill berätta för världen vad vi upplever när vi är ute i världen... /Kajsa. |
|
|
||||
|
||||
|
Jag tycker om att skicka och få vykort, men föredrar SMS. På vykorten blir det mest en summering av läget och oftast måste det skickas samma dag som man anländer till resmålet (vid 1-veckas vistelser) om man inte ska hinna komma hem igen före vykorten anländer. SMS är mer en direktrapport och sedan får man ju feedback och önskemål som t.ex "köp honungstvål till svärmor"
Göran |
|
|
|||
|
|||
|
Hej!
Jag röstade "mail" eftersom det är ett snabbt sätt att skicka en hälsning till vänner och släkt i Sverige. Som turist är det ju en smal sak att hoppa in på ett Internet-café och skriva några rader. SMS funkar också bra (billigare!), men det är krångligare att knappa in texten tycker iaf jag! Nu är ju inte jag och Git längre "turister i tillvaron" här nere, så vi har inte längre pressen på oss att skicka hälsningar till Sverige. Vi är ständigt uppkopplade mot Internet via dsl från vår lilla "lya" här i byn, så nästan all kommunikation med Sverige (samt våra vänner i andra länder) sker via mail samt det fenomenala programmet "Skype". Men visst är det något visst med vanliga hederliga vykort! Dom absolut charmigaste vykorten vi har fått ner hit från Sverige är Mikke Vendels egenritade vykort med motiv från Karpathos!! Och han frankerade med grekiskt porto när han postade från Sverige, dom kom fram!! Ett vykort kan man dessutom spara för evigt om man vill, ett mail eller SMS är garanterat förr eller senare borta med vinden! Men vi kör med mail ändå!! Calle! Senast redigerad av Calle den 2005-05-10 klockan 03:30. |
![]() |
|
|