![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Hur håller du kontakten med nära och kära? | |||
Vykort |
![]() ![]() ![]() ![]() |
28 | 26.42% |
SMS |
39 | 36.79% |
MMS |
2 | 1.89% |
Ringer |
27 | 25.47% |
Ingetdera |
2 | 1.89% |
Mejl |
8 | 7.55% |
Antal röster: 106. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Jag röstade "mail" eftersom det är ett snabbt sätt att skicka en hälsning till vänner och släkt i Sverige. Som turist är det ju en smal sak att hoppa in på ett Internet-café och skriva några rader. SMS funkar också bra (billigare!), men det är krångligare att knappa in texten tycker iaf jag! Nu är ju inte jag och Git längre "turister i tillvaron" här nere, så vi har inte längre pressen på oss att skicka hälsningar till Sverige. Vi är ständigt uppkopplade mot Internet via dsl från vår lilla "lya" här i byn, så nästan all kommunikation med Sverige (samt våra vänner i andra länder) sker via mail samt det fenomenala programmet "Skype". Men visst är det något visst med vanliga hederliga vykort! Dom absolut charmigaste vykorten vi har fått ner hit från Sverige är Mikke Vendels egenritade vykort med motiv från Karpathos!! Och han frankerade med grekiskt porto när han postade från Sverige, dom kom fram!! Ett vykort kan man dessutom spara för evigt om man vill, ett mail eller SMS är garanterat förr eller senare borta med vinden! Men vi kör med mail ändå!! Calle! Senast redigerad av Calle den 2005-05-10 klockan 03:30. |
|
|