Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Sifnos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-06-09, 18:14
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vilken by på Sifnos?

Citat:
Ursprungligen postat av Rossa
Vilken by tyckte ni bäst om och varför?
Vi har trivts otroligt bra på alla fyra orter.
I början tyckte vi nog mest om Vathy, men idag är Vathy mer utbyggt än för 12 år sen när vi var där första gången, och det känns lite jobbigt, men behöver inte upplevas så av andra.
I Faros har vi också trivts väldigt bra, men det gäller även här, att vi inte upplever samma idyll här som för 10-12 år sedan. (Som exempel kan nämnas mysighetsgraden på kafé The Rocks, där vi tyckte det var magiskt att sitta de första åren, och senast vi var där inte trivdes alls.) Dessutom lite fel musik vid den nya strandtavernan... ja, det är personliga åsikter. Det finns inte så många tavernor i Faros, men det räcker i och för sig. Dels åker man ju gärna runt till andra platser på ön och dels tycker vi fortfarande om fisktavernan i all sin enkelhet.
Vi trivdes i Apollonia också, man är "i stan", ja allt är ju smått på Sifnos, och det händer inte så där hemskt mycket, men det finns dock lite att titta på. Fördelen med att bo i Apollonia fram för t ex Kamares, det är att man bor "centralt" på ön och det är lätt att åka med bussen vart man än ska. Bor man på de andra orterna, ska man oftast upp till Apollonia för att byta buss. I Apollonia saknar jag dock havet.
Senast bodde vi några nätter i Platy Gialos. Där har de en väldigt fin sandstrand, men man kan ju sakna det genuina här. Torg och gamla gubbar, affärer och atmosfär kan man inte hitta här, men vi trivdes med vårt boende och njöt närheten till havet. Vi åt också gott.
Det finns inte så där enormt med tavernor på någon av orterna, men tillräckligt!
I Kamares är det nog livligast. Dels kommer färjorna in här, och det skapar liv, kan vara kul att följa livet och folket... Det finns lagom med tavernor och lite affärer att titta på... och stranden, den är faktiskt mycket bra, speciellt när man tänker på att det faktiskt är en hamnby, så blir man imponerad över hur fin den är i alla fall.
Sen kan man ju bo i Artemonas, Kastro och andra ställen, men personligen tror jag inte att jag skulle börja med dessa alternativ.

Jag vet inte om du blev klokare av detta, man får nog prova sig fram och många börjar just i Kamares, där det både finns många rum, tavernor och en bra strand.

Svårt att få ALLT!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:21.