Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-10, 17:00
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Karpathos direkt

Vi tar säkert båten
Ser ut som fina snorklingställen där ute vid stenarna?

Riitta
Svara med citat
Gammal 2006-06-11, 17:31
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Ja josses, det var en resa. Grusvagen ar en bussbredd bred och bussen kor nastan anda ner, stannar en niva ovanfor tavernan. Dar VANDER den .

Apela ar en sagolik strand. Bland de klaraste vatten jag badat i helt ljuvligt

I dag ar det lite varmare. Agnat dagen at bl a en tur till fots till Panagia Larniotissa soder om stan, enorma vyer hela vagen dit. Langs vagen var jag inne i det lilla kapellet som jag tror ar tillagnat Agios Savvas. Tande ett ljus for en annan hangiven Greklandsvan som avled for ett par veckor sedan, bara ett par dagar innan han skulle till Grekland igen.

Gick sen bort till stranden vid 17-tiden for ett dopp, underbar temperatur vid den tiden. Jag hade glomt hur langa dagarna ar vid den har tiden pa aret, det ar fortfarande inte morkt kl 21. Underbart!

Karinafp, Riitta: Xronis ar forvarnad om att ni kommer snart, han blev glad nar han horde det. Han fragade sarskilt om Matilda, Riitta - sa jag sa att jag trodde att hon skulle med. Fast hon kommer nog att bli besviken nar hon ser att gyrosstallet Panburger bytt skepnad till souvenirbutiken Pandora

A andra sidan ar gyros fantastiska pa Tis Erasmias vid taxistationen. Ja, jag ar tjatig men jag sager det mest for att fa upplysa om att de har HEMGJORDA patates som man kan bestalla till. Vansinnigt goda.

Kafe Galileo med de snabba datorerna var stangt nu, darfor ar jag tillbaka pa Pottan (nojd da, Mikke ?) och fore mig satt har uppenbarligen en mycket ung svenska som glomde att logga ur fran sitt MSN nar hon gick. Funderar pa om jag ska gora henne till ovan med alla sina kompisar eller inte
Svara med citat
Gammal 2006-06-11, 17:33
inkfishs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta
Vi tar säkert båten
Ser ut som fina snorklingställen där ute vid stenarna?

Riitta
Hyfsade men dar hande inte sa jattemycket igar, det gick vagor och da lyser fisken med sin franvaro.

Daremot var det kul snorkling vid stenstranden i Ammopi haromdan - jag hittade 20 euro!
Svara med citat
Gammal 2006-06-11, 17:43
inkfishs avatar

Elisabet, glomde: har nu forsta prisuppgiften pa korsbar: hutlosa 4.30.

A andra sidan hade aprikoserna gatt ner till 2.80.
Svara med citat
Gammal 2006-06-11, 17:58
Riittas avatar

Matilda och kompisen Emma skall med Panburger gör inte så mycket för nu har ungen bestämt sig att hon är vegetarian

Riitta
Svara med citat
Gammal 2006-06-11, 18:00
inkfishs avatar

Men sa praktiskt! Har finns ju hur manga goda gronsaksratter som helst.

Haromkvallen hade Orea Karpathos gjort salladen pa tomater fran sin egen tradgard och godare tomater har jag aldrig smakat.
Svara med citat
Gammal 2006-06-11, 18:02
Riittas avatar

Barnet har varit med sin mor på Kalymnos 3 veckor och kommer hem på tisdag Sedan bär det snart av till Karpathos, så vissa kan inte klaga

Riitta
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:04.