![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är ju lyckligtvis inte så att det bara finns EN ö, som är den optimalt bästa av alla, utan det finns mängder av öar som skulle passa era önskemål. Förutom de tidigare nämnda kan jag tillägga Korfu, Kalymnos och Karpathos, vilka jag själv tycker mycket om. (Kalymnos har visserligen inte egen flygplats, men båtresan över från Kos är inte lång.) Santorini har också mycket av det ni söker. Men det finns ännu flera, och tur är väl det.
![]() Sedan är det ju mycket personligt vad man själv tycker, och hur man trivs på olika ställen. Jag skulle t ex aldrig ens överväga att åka till ett ställe som beskrivs med orden nattliv, party och fest... men smaken är olika. Å andra sidan skulle jag inte heller vilja sitta en hel semester på en ö där det i princip bara är jag och en massa getter... men jag vet att det finns andra som inte kan tänka sig något bättre! Var och en blir salig på sin fason, som det ju heter. ![]() Ha en trevlig resa, vart ni än bestämmer er för att åka! Karin 146 dagar kvar till Karpathos |
|
||||
|
||||
![]()
Våra första resa var åxå till Kreta.Chania (västra sidan ) är en mysig å trevlig by. Här finns uteliv å shoping. I en lite by utan för Chania smälte mitt hjärta för Kreta
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, som ni ser finns det mycket att välja på. Det är som en stor godispåse kan man säga...
![]() Jag skulle bara vilja säga, precis som lemon skriver ovan, att det absolut kan vara värt att åka båt för att ta sig till Naxos om ni nu verkligen vill åka dit. Det är inte en överdrivet lång resa (kommer inte ihåg hur lång just nu, men några timmar bara) och det går utmärkt att spendera resan ute i solen och njuta av det blå havet. För att klura till det ytterligare för er vill jag rekommendera Parga på fastlandet. Det är verkligen en härlig plats med romantisk stämmning... och det finns trevliga både långa och korta utflyktsmål att åka till därifrån. Om ni väljer att åka dit kommer ni att landa på flygplatsen i Preveza och där efter åka buss för att komma till Parga. |
|
||||
|
||||
![]()
Apollo har kombinationsresor och jag skulle gärna rekommendera första veckan till Parga på fastlandet och andra på Lefkas.
Flygplatsen i Preveza ligger halvvägs mellan de båda så transfern blir aldrig lång (max 1tim). Om Du sen föredrar grönska före grus och damm så är joniska sidan av Grekland oslagbar. Hursomhelst är detta är en lättillgänglig men fet dos Grekland. Bägge platserna är åt det lugnare hållet men i Nidri/Lefkas finns barer och diskon som Du inte torrlägger på en vecka. Mopedhyra anbefalles i synnerhet på Lefkas, upp i bergen och se byar och havsutsikter 'de luxe' //PO |
![]() |
|
|