![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för ett sånt klockrent o snabbt svar.
Tror dock att min hajrädsla kommer att hänga med ner ändå, den har trots allt funnits nånstans i bakhuvudet sedan Hajen filmerna på 70-talet och hur jag än försöker finns den där o lurar. Undra hur nära hajarna går land? Hur gick du till väga med din undersöknig? mvh Johan. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fast egentligen vet jag att de inte finns där.... ![]() ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Just som Du trodde mardrömmen var över... (ledmotivet tonas upp igen)
http://www.flmnh.ufl.edu/fish/sharks.../MapEurope.htm Men simma lugnt, risken är mindre än mikroskopisk! Jag tänker snorkla med familjen runt Lefkas sista veckan i september //PO |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är ju 22 år sedan sist, dags igen då? Statisktik kan man ju utläsa lite som man vill
![]() // Helén - som håller mig i strandkanten i år.... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
få olyckor som rapporteras med den farten! ![]() //PO |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Citat:Hur gick du till väga med din undersöknig?
Hej Johan. Jag läste vad som fanns att få tag på om hajar och var hajattacker hade ägt rum, på nätet och i den litteratur som fanns tillgänglig på biblioteket. Det var långt ifrån Medelhavet som dessa attacker skedde. Ingenstans kunde jag hitta något om hajattacker i Grekland eller i den delen av Medelhavet. Så simma lugnt, risken att du ska komma ut för långt från land pga strömmar och därmed hamna i en farlig situation är nog tusenfalt ggr större än en syn av en haj! ![]() MVH Yeasou ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har aldrig påträffat hajar i havet i grekiska övärlden, men nog på tallriken (inte min tallrik...) på fisktavernan Poseidon i Georgioupolis. Hajarna fiskas på cirka 25 kms avstånd från Kretas nordkust. För intresserade finns det på sagda taverna en fotoalbum innehållande bilder tagna på hajfisketurer.
Ypsilon, som inte äter haj. |
|
||||
|
||||
![]()
Åtta bekräftade dödsfall på etthundrafemtio år i Grekland är inte mycket
med tanke på hur många som badar. Det är ju ungefär lika många som stryker med längs E4 varje midsommar. Källa: International Shark Attack File Florida Museum of Natural History, University of Florida //PO |
![]() |
|
|