![]() |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Jag är inte alls insatt i dessa regelverk och tillämplig lagstiftning men kan det inte finnas ett samband mellan det pris som betalats för biljetten och eventuell kompensation till kunden i efterhand. Nu kanske frågeställaren överklagar beslutet om det är överklagningsbart så då kanske vi får ett slutgiltigt svar.
Vid vår försening på drygt 5 timmar fick varje resenär en kupong på 60 kr oavsett vilket pris som betalats för biljetten så för den som betalat under 300 kr blev det en procentuellt hög ersättning. Beträffande synpunkterna att man inte får sticka ut tycker jag det är lite märkligt eftersom alla väl har rätt att säga sin mening och åsikter brukar ju gå i sär. Eva |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Då det gäller enkelresor så finns det väl ganska klara eu-regler om vad som gäller då de går under samma regler som reguljärresor. Jag har inte dessa regler i skallen men som någon annan redan skrev så kan säkert konsumenvägledaren ge svar på detta. Som jag har förstått det så försöker alla bolag att på något sätt kunna ersätta lägre än vad reglerna säger. Mvh Janérik |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Det är klart att det blir en viss skillnad vad man betalat för biljetten om man inte har haft andra utgifter pga tex försening.Att motivera en ersättning på 1000 skr och däröver blir ju svårare.Det går nämligen inte att anmäla till ARN om ersättningskravet understiger 1000skr när det gäller resor. Detta är förmodligen alla i resebranschen medvetna om och kan därför i lugn och ro stoltsera med texten "Vi följer ARN:s rekommendationer." i sin information.
Agda |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jag tänkte nog mest på att ersättningen i efterhand kanske är procentuell. Det alla får direkt på Arlanda för att kunna handla fika eller mat är naturligtvis lika.
Eva |
![]() |
|
|