Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2005-05-19, 12:59
Nordlund Nordlund är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Pärlband av badvikar och gamla gränder?

Hallå!

Jag och min fru har också varit på Kreta ( Chania ) Kreta ( Makrialos ). Ni hade funderingar på Rhodos, där har vi också varit. Kanske ngt dyrare än andra öar, men mycket att se. Bra stränder, mysiga små städer. Rhodos stad är väldigt mysig, bra shopping, små mysiga tavernor etc. Kan även rekommendera Lindos på södra delen av ön. Jätte mysig liten stad, trånga gränder och bra restauranger som ligger högt upp på taken. När man sitter på kvällen där har man en fantastisk utsikt över lindos bukten. Man ser alla stora fina båtar etc.
Ett annan ö, kanske kan vara Samos. Där har vi varit en gång, och vi ska dit den här sommaren också, vi åker dit 26/6- 17/7. En underbar ö också, fina stränder bra bemötande av ortsbefolkningen. Phytagorion är en mysig hamnstad på samos, det är grönt och fint bra vägar. Votslakia heter en by på södra delen av ön, om ni inte ska bo där? tycker jag ni ska åka dit över en dag, för där är stilla och skönt. Och där finns en kanon strand lång utan trängsel. Ja nu har jag givit lite förslag, fråga gärna mera.

Hälsningar Michael
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:55.