![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag är alldeles faschinerad över hur mycket somliga drar med sig.... det kan väl inte vara semester om man ska dra på 15-20 kg bagage...
![]() Vi såg en amerikansk familj på bussen från Pieraus till flygplatsen, de fyllde nästan bussen, tror inte jag äger så mycket kläder....... vilka jätteväskor! Vi brukar väga ryggan för att se hur mycket vi har med oss, brukar ha runt 5 kg var... Jag hade cyklop o snorkel, och tjejen extra skor, det drog väl upp det hela något...men ändå bara 5 kg..för 10 dar. Jag gillar verkligen uttrycket "SODD" , för det blir ju så... Och så kan man ju alltid skölja upp kläderna, torkväder är det ju alltid... ![]() Man har badkläder på dagarna, och nåt linne eller T-shirt, sen blir det shorts/kjol på kvällen, mer behövs inte! Skulle något saknas, finns det att köpa.... Ha det gott, o res lätt! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Att resa lätt ser jag som en utmaning och jag packar så lite kläder och andra förnödenheter jag bara kan - men sedan har vi de himla böckerna! På semester i Grekland läser jag 3-4 böcker i veckan och på tre veckor bör jag alltså ha med mig ungefär 10 böcker. Det är ju orimligt, och ofta finns böcker att köpa/låna/byta till sig på ställen man passerar, men man har ju alltid ett par böcker hemma som man bara måste läsa och inte vill resa utan. Hälften av min packning utgörs alltså av böcker, som jag sedan dumpar på vägen för att lätta på bördan. Solskyddsfaktor brukar också ta plats och vara tungt, och det är faktiskt för dyrt för att jag ska iddas hålla på att köpa ny hela tiden.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det där känner jag igen böckerna är halva väskan och solkrämerna tar även de ganska stor plats. Jag tål inte sokrämer med kemikalier utan behöver använda krämer med fysikaliskt filter och det har jag aldrig hittat i Grekland.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Jag kommer denna gången ha med drygt 8 pocketböcker.... Jag kommer inte ta med mig alla hem igen men de kan man ju lämna kvar till kommande gäster...
|
![]() |
|
|