Citat:
Ursprungligen postat av wilda
Det enda jag saknat när jag rest själv är att komma hem och inte dela erfarenheter och minnen med någon. För det är ju trots allt inte så många som är intresserade av att höra om den där geten, eller den lilla gumman, eller den charmiga tavernan i den lilla ödebyn.
|
Det har du helt rätt i, en stor del av resan är ju upplevelsen, och ibland känns det som det vore roligt att ha någon att dela den med både under tiden och efteråt. Sitter just nu och tittar igenom bilderna från årets resa och det är mest bilder på landskap, hus och vatten. Riktigt fina bilder visserligen, men man visar dom ju inte för kompisarna hemma direkt...
I det här avseendet fyller Kalimera verkligen en funktion!
Sedan att gå ut och äta själv kan kännas lite konstigt, det håller jag med om. Man är i 99% av fallen den enda personen som är ensam. Men det där är nog något som man själv tänker på mest, jag har aldrig någonsin varit med om att någon annan verkar ha sagt eller tyckt någonting. Tvärtom, jag upplever att jag får bättre service och vänligare bemötande än de andra vid borden bredvid.
För några år sen brydde jag mej inte om sådant alls, men på sista resan nu tänkte jag en hel del på det. Jag tänkte att jag skulle sluta resa själv, men den här tråden har nog fått mej att tänka om igen, tur att ni finns