Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-07, 21:34
Lindizs avatar
Lindiz Lindiz är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Köpa dator

Handla av Dell... Dels är dom jätteduktiga med att tala om vad du verkligen behöver, och dessutom har dom jättebra service och support... samt bra priser.

Svärmors bärbara dator kraschade nyligen.... Hon fickmycket god hjälp via supporten, men när de insåg att det bara var byte av hårddisk som gällde skickade dom en ny, med budbil direkt från Kallax Flygplats - och detta trots att garantin hade gått ut för ett år sedan och hon INTE hade serviceavtal. Dom sa helt enkelt att en hårddisk ska klara minst fem år! Det kallar jag service.

Min dator är också köpt via Dell. Har visserligen aldrig krånglat så jag kan inte svara på hur det skulle funkat då. Men jag kommer helt klart beställa nästa från Dell!
Svara med citat
Gammal 2006-09-07, 22:35
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lindiz
"klipp"
Dom sa helt enkelt att en hårddisk ska klara minst fem år! Det kallar jag service.
"klipp"
Faktum är väl att en hårddisk ofta har en garantitid på fem år då man köper den, åtminstone var det så tidigare, de behövde alltså inte betala hårddisken ur egen ficka.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2006-09-07, 23:49
sanckars avatar
sanckar sanckar är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Jag har haft Dell, de är ok, men har en tendens att krångla, min Dell var på service 5-6 gånger..varav en gång de byte hela moderkortet o hårddisken utan att fråga..(tack för det, allt som jag sparat var helt väck..)

Jag har nu köpt mig en HP bärbar dator, o jag vet att du Hasse inte vill ha en bärbar, men tänk nog innan du väljer en Dell. Det är helt ok att gå till en lokal datafirma (typ Alina eller EIS i Uppsala) o kolla med dem. De är proffs och borde veta. Jag personligen skulle välja allt annat än Dell. (Men det är för jag haft min förra dator på service så pass många gånger.)

/Sussan
Svara med citat
Gammal 2006-09-08, 08:15
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av Lindiz
Handla av Dell... Dels är dom jätteduktiga med att tala om vad du verkligen behöver
Jag håller med, det är verkligen definitionen på en bra it-försäljare!

Mvh PO
Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 23:36
sanckars avatar
sanckar sanckar är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Det var ett redigt beslut att välja HP!!
Bara att gratulera!
Svara med citat
Gammal 2006-09-17, 19:34
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av sanckar
Det var ett redigt beslut att välja HP!!
Bara att gratulera!

Den är igång nu, denna söndags/valdagskväll och jag måste säga att det är riktigt spännande. Passade dessutom på att handla en ny möbel så nu doftar allting jäkligt nytt här i hallen :-D

Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:26.